10 błędów które na pewno popełniasz w Google AdWords tracąc pieniądze.

W ostatnim czasie na kampanię Google AdWords wydaliśmy ponad 2 600 000zł.

Praktycznie w każdej kampanii i w każdym Kliencie można spotkać te same błędy, przez które tracicie pieniądze. Nie ważne czy zarządzasz kampanią samodzielnie, czy zleciłeś najlepszej agencji reklamowej. Te błędy zawsze są popełniane a można je naprawić bardzo szybko!

Oto lista najczęściej popełnianych błędów: 
 

  1. Brak ściśle określonego celu kampanii. Każda kampania musi mieć jakiś cel czyli konwersję. Np. wypełnienie formularza, dokonanie rezerwacji, zakup produktu, zapis na listę itd. Pod system powinien być podpięty kod konwersji wtedy wszystko widać i można dobrze optymalizować kampanie. W przypadku sklepów powinna być włączona opcja Google Ecommerce Tracking.

  2. Brak integracji Google AdWords z Google Analytics i włączonej opcji automatycznego tagowania. Nie można dobrze zarządzać kampanią bez analizowania tych informacji.

  3. Zbyt wiele słów kluczowych w stosunku do budżetu reklamowego. Należy sprawdzić czy reklamy wyświetlają się ciągle przez cały dzień. Czy tylko kilka godzin dziennie.

  4. Zbyt krótki czas trwania kampanii. Sporo Osób wstrzymuje kampanie już po tygodniu albo dwóch działania. W tak, krótkim czasie często jeszcze nie widać efektów. Sprzedaż potrzebuje czasu i Klienci często decydują się później.

  5. Złe dopasowanie słów kluczowych. Często widzę w kampaniach dodane słowa kluczowe bez żadnego dopasowania. Kampania w takim przypadku wyświetla się na setki albo nawet tysiące nie potrzebnych słów kluczowych. W ten sposób nigdy nie będzie skuteczna i rentowna.

  6. Brak optymalizacji strony docelowej, zbyt mało powiązanego contentu, źle uzupełnione metadane. Otrzymujemy wtedy niski wynik jakości i nasza kampania jest dużo droższa oraz uzyskujemy słabszą pozycje w wynikach wyszukiwania.

  7. Brak Re-marketingu zarówno w Google i Facebook. To tak jakby otworzyć sprzedaż ale jej nie zamknąć. Tworzenie kampanii bez Re-marketingu jest stratą czasu i pieniędzy.

  8. Zbyt mały podział na kampanie i grupy reklam. Zła konstrukcja samej kampanii przez co mamy zaniżony wynik jakości i płacimy więcej. Brak analizowania współczynnika odrzuceń w stosunku do konkretnych słów kluczowych.

  9. Tworzenie kampanii w złym ograniczonym narzędziu. Google AdWords Editor zawiera wiele ważnych opcji i elementów niedostępnych w normalnym AdWords online. Google AdWords Editor daje nowe możliwości i większe efekty - niestety rzadko kto go używa. Zrzut oprogramowania poniżej:

     

     

    Program możesz pobrać pod adresem: http://www.google.pl/intl/pl/adwordseditor/ 

  10. Brak sprawdzania innych kluczowych danych w raporcie. Co powinien zawierać dobry raport do analizy:

Listę słów kluczowych, raport zawierający wszystkie słowa kluczowe, (realne słowa). Jeżeli kampania została zbudowana na słowach kluczowych z dopasowaniem to także listę słów kluczowych z zakładki: (wyszukiwane hasła) inaczej raport nie ma sensu.Do każdego słowa kluczowego w raporcie powinny być przypisane następujące informację:

* target wyświetlania (cała polska. lokalnie czy miasto)
* wynik jakości (bardzo ważne)
* Śr. czas spędzania na stronie (bardzo ważne)
* Współczynnik odrzuceń (bardzo ważne)
* Zaangażowanie użytkownika (Śr. ile podstron oglądał po kliknięciu w reklamę)
* Czy budżet na dane słowa wystarczył na wyświetlanie reklam przez cały dzień.
* Konwersja - jaka była konwersja z danego słowa
* Kliknięcia
* Wyświetlenia
* Śr. CPC
* Koszt
* Śr. pozycja

Raport powinien być rozdzielony na:

* Dane całego ruchu
* Dane ruchu mobilnego
* Dane ruchu Destkopowego

Kolejny raport powinien dotyczyć samych reklam i ich porównania. (jeżeli było wiele reklam do danego słowa kluczowego)

Tylko analiza wyżej wymienionych informacji oraz wprowadzenia odpowiednich zmian sprawi że nasza kampania będzie skuteczna. Jednak niestety większość Osób / Firm nie robi tego wcale.

Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp z o. o.

Pasjonat Marketingu Internetowego z 13 letnim doświadczeniem. Zrealizował setki kampanii wydając kilka milionów złotych na reklamę swoich Klientów.
Przeczytaj więcej o autorze.