Błędy które na pewno popełniasz w pozycjonowaniu stron tracąc pieniądze.

W ciągu 13 letniej praktyki zawodowej udało mi się wypozycjonować setki a nawet tysiące stron internetowych praktycznie w każdej branży w Polsce i Europie. Pozycjonowałem z sukcesem jako podwykonawca dla największych Polskich agencji i dużych korporacji. Strony, które wypozycjonował sprzedały produkty / usługi o wartości kilku milionów złotych!

Ponieważ większość moich Klientów pochodzi z innych firm, agencji czy po prostu z braku efektów prowadzonych działań chciałem przedstawić najczęściej popełniane błędy w pozycjonowaniu stron internetowych. Listę błędów prezentuje poniżej:

  1. Zbyt mała ilość treść, zbyt małe wyczerpanie danej tematyki dotyczącej pisanej treści.
  2. Treść umieszczona w złym miejscu, czym wyżej w kodzie strony tym lepiej.
  3. Zbyt mała ilość podstron, czym bardziej rozbudowana / obszerna strona internetowa tym lepiej.
  4. Brak unikalnych opisów i treści na stronie. Bardzo często sklepy internetowe mają tutaj problem z unikalnym opisem produktów. Powyższe 4 punkty mają też wpływ na wynik jakości w kampanii Google AdWords.
  5. Nieumiejętne nasycenie słowami kluczowymi treści. Albo zbyt dużo albo zbyt mało.
  6. Zbyt dużo linków umieszczonych w stopce.
  7. Powielone całe strony internetowe na różnych domenach
  8. Złe przekierowania
  9. Brak https
  10. Brak wersji mobilnej
  11. Zbyt długie wczytywanie strony internetowej
  12. Brak przyjaznych linków URL
  13. Złe metadane, tytuł i opis na stronie głównej i podstronach.
  14. Brak linkowania wewnętrznego
  15. Zbyt duża ilość linków niskiej jakości prowadzonych do strony
  16. Zła proporcja anchor tekstu -  linków prowadzących do strony
  17. Brak optymalizacji w celu zmniejszenia współczynnika odrzuceń. Czym dłużej użytkownik spędza czasu na naszej stronie i czym więcej odwiedzi podstron tym lepiej.

Częstym błędem jest niestety brak prowadzonych jakichkolwiek działań zewnętrznych i wewnętrznych. W skrócie mówiąc zleciliśmy Agencji / Osobie pozycjonowanie a nic nie było wykonane, prace się nie odbyły. Musimy wiedzieć jaka panuje sytuacja na rynku. Niestety sporo firm wykorzystuje niewiedzę swoich Klientów i nie wykonuje dobrze usługi. Z jednej strony mamy duże korporacje, które mają dosłownie tysiące klientów i mało doświadczony personel. Na jednego Klienta przypada wtedy kilka / kilkanaście minut pracy w ciągu całego miesiąca! Oczywiście jest to zbyt mało aby zrobić cokolwiek. Oferta takiej firmy często jest bardzo mocno dopracowana i wygląda potencjalnie atrakcyjnie a handlowiec robi wszystko aby sprzedać daną usługę. Z drugiej strony mamy studentów z małym okresem doświadczenia i brakiem jakiejkolwiek praktyki. Kuszą przedsiębiorców niskimi cenami, niestety podobnie nie ma efektów. Oczywiście istnieje wiele dobrych Firm, Osób. Są to pasjonaci z wieloletnim doświadczeniem i dużymi sukcesami.

Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp z o. o.

Pasjonat Marketingu Internetowego z 13 letnim doświadczeniem. Zrealizował setki kampanii wydając kilka milionów złotych na reklamę swoich Klientów.
Przeczytaj więcej o autorze.