Jak zwiększyć konwersję sklepu internetowego?

utworzone przez | Lip 14, 2016 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Jeśli jesteś posiadaczem sklepu internetowego i chcesz zwiększyć liczbę konwersji to jest kilka sposobów na to, by zwiększyć liczbę osób dokonujących zakupów.

Zachowaj umiar
Budując ilość opcji filtrowania nie przesadź z ich ilością. Choć przypisanie produktom jak największej liczby filtrów może wydawać ci się rozsądne nie zawsze jest to prawdą. Menu nie powinno być przeładowane przesadą ilością rozwijanych podmenu czy zakładek. Dlatego decydujmy się na taką liczbę podkategorii, która jest konieczna. Im mniej podkategorii tym łatwiej i tym łatwiej klientowi podjąć decyzję. Dlatego czasami lepiej postawić na minimalną liczbę podkategorii.

Jeśli męczy nas zbyt duża liczba porzuceń koszyka, to możemy na przykład wysłać maila z przypomnieniem o niedokończonym procesie zakupowym. Jednym z elementów ułatwiającym dokonanie zakupów może być powiększenie przycisku „Dodaj do koszyka”. Powinien on rzucać się w oczy. Istotne jest również jego rozmieszczenie czy kolor. Przycisk powinien być zawsze widoczny. Pozwoli to na zamówienie produktu bez względu na to, jak bardzo przewiniemy stronę. Jeśli chcemy zatrzymać użytkownika na naszej stronie możemy spróbować postawić na wyskakujące okienko pop-up które za każdym razem gdy użytkownik będzie chciał opuścić nasz sklep, zada mu pytanie o to, czy jest pewny, że chce opuścić stronę.

Dbaj o opinie
Dbajmy o to, by opinie o naszych produktach, które pojawiają się w naszym sklepie były pozytywne, to w końcu na nich opierają się nasi potencjalni klienci. I to wedle nich podejmują decyzję o zakupie lub zaniechaniu zakupu. Jeśli jakiś produkt polecany jest przez innych to być może nasz użytkownik i potencjalny klient zakupi go bo zostanie w ten sposób przekonany. Dlatego ważne jest by udostępnić użytkownikom możliwość dodawania opinii i recenzji. To także szansa na to by dowiedzieć się czy należy coś poprawić. Zadbaj także o sprawdzenie, czy wszystkie opcje w sklepie działają jak trzeba. Jeśli na stronie znajduje się usterka, może to doprowadzić do spadku ilości konwersji. Sprawdźmy to zarówno na stronie standardowej, jak i w przypadku strony mobilnej.

Postaw na przejrzystość
Niech informacje na stronie będą jasne, na przykład względem tego ile kosztuje produkt. Sumiennie opiszmy również nasze produkty. Zdjęcia także powinny przedstawiać produkt w sposób rzeczywisty. Przydatne są także informacje takie jak dane techniczne, długoś realizacji zamówienia czy ewentualne ponowne udostepnienie produktu jeśli nie ma go obecnie w magazynie. Pamiętajmy o regulaminie oraz liście najczęściej zadawanych pytań FAQ. Z całą pewnością ułatwi nam to kontakt z klientem i może oszczędzi licznego udzielania odpowiedzi na te same pytania.

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa