Kilka przyczyny, przez które spada liczba odwiedzających

utworzone przez | Maj 23, 2015 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Strona internetowa, to podstawowy sposób działania wielu firm w internecie. Za pośrednictwem witryny, nie tylko możemy zaprezentować swoją firmę, ale i zyskać nowych klientów. Dlatego naturalne jest, że chcemy, aby nasza strona cieszyła się jak największą liczbą odsłon, co jednak jeśli odsłony spadają i jaka jest potencjalna przyczyna tego stanu rzeczy?

Pierwsza z przyczyn może być związana z treściami, które zamieszczamy na stronie, a może w zasadzie z ich brakiem. Jeśli nasza strona internetowa przez długi czas nie jest aktualizowana o nowe treści, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że w oczach użytkowników nie będzie ona wiarygodna. Użytkownik nie będzie do nas chętnie wracał, ponieważ będzie miał wrażenie, że nie ma po co. Łatwo temu zaradzić. Wystarczy, że będziemy systematycznie aktualizować treści na naszej witrynie dodając nowe artykuły i powiadamiając o tym czytelników, na przykład poprzez kanały społecznościowe lub newsletter.

Kolejną kwestią jest układ strony, powinien być jak najbardziej przejrzysty, tak by strona była łatwa w nawigacji i nie nastręczała naszym użytkownikom, szczególnych trudności. Strona powinna dawać swobodny dostęp do nowych treści. Istotne są tutaj takie estetyczne aspekty, jak dobór czcionki, tła czy odpowiedniej grafiki. W tym miejscu warto podkreślić również znaczenie szybkości ładowania strony. Nikt nie lubi czekać na to, by materiały załadowały się w całości, jeśli trwa to zbyt długo. Tym sposobem narażamy się na to, że użytkownik zrezygnuje z ponownych odwiedzin naszej strony, a nawet z zapoznania się z ładowanym materiałem.

Istotną kwestią jest również dostosowanie naszej strony do wymogów urządzeń mobilnych. Ponieważ popularność urządzeń mobilnych i eksploracji za ich pomogą internetu, staje się coraz powszechniejsza. Brak optymalizacji pod tym kątem może być sporą stratą i przyczyni się w sposób bezpośredni do wzrostu współczynnika odrzuceń. Treści powinny być czytelne bez względu na to, z jakiego urządzenia użytkownik będzie zaglądał na naszą stronę. Nawigacja także powinna być wygodna.

Na koniec dodajmy, że równie istotna jest spójność naszej strony internetowej. Tworzone przez nas artykuły powinny odznaczać się wysoką jakością i powinny być przemyślane. Pozwoli to nie tylko utrzymać zainteresowanie dotychczas zdobytych użytkowników, ale i zachęcić do zapoznania się z naszą stroną nowych czytelników. W sukcesie na tym polu pomoże nam baczne zwracanie uwagi na ich oczekiwania.

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa