Marketingowe trendy na rok 2016

utworzone przez | Sty 11, 2016 | Bez kategorii | 0 komentarzy

I stało się. Nadszedł rok 2016. W tym roku w dalszym ciągu to klient będzie w centrum wszelkich działań, a dokładnie jego potrzeby. To właśnie one będą elementem analiz oraz zmian wprowadzanych przez firmy. Oto kilka trendów marketingowych, których najpewniej możemy spodziewać się w przyszłym roku.[signinlocker] Od pewnego czasu nikt już nie ma wątpliwości, że użytkownik mobilny to istotny odbiorca. Dlatego coraz więcej firm wykorzystuje tworzenie aplikacji mobilnych, które znacząco ułatwiają pracę na urządzeniach mobilnych oraz oferują szereg możliwości. Aplikacje wkraczają jednak również na telewizory i są w dalszym ciągu obecne na komputerach. Przy czym istotne jest by były one powszechnie dostępne. To co najważniejsze, to ich intuicyjność oraz znaczący wpływ na komfort życia użytkowników. Aplikacje stają się także jednym z kanałów komunikacji. Jednocześnie to w dalszym ciągu jeden ze sposobów pozyskiwania lojalnych klientów.

Puenta z dyskusji dotyczących contentu już od dawna jest jasna. To jeden z najważniejszych czynników, jeśli o pozycjonowanie i przyciąganie klientów chodzi. Posty, wpisy czy raporty to materiał na tyle interesujący, że może znacząco zwiększyć ilość odsłon naszej strony. W roku 2016 kierunek jego rozwoju będzie wyznaczała prawdopodobnie interakcja. Chodzi tutaj o ocenianie, komentowanie czy dyskusje wywołane zamieszczonymi przez nas treściami. Zachowania te pobudzają kolejnych użytkowników do dzielenia się swoimi przemyśleniami oraz wyzwalają w nich pewnego rodzaju poczucie wspólnoty. Potencjalny klient powinien czuć, że marka może wnieść do jego życia coś jeszcze. Chodzi o tworzenie historii wokół naszych produktów, obdarzanie ich życiem.

Dostępne obecnie dane, które gromadzimy poprzez różnorakie programy począwszy od ciasteczek, a skończywszy na narzędziach od Google, pozwalają nam coraz lepiej dostosowywać produkt do indywidualnych potrzeb naszych odbiorców. Kluczem staje się jednak właściwe zinterpretowanie danych, które są nam udostępniane. Kiedy już dokonamy analizy, możemy wykorzystać ją chociażby w tworzeniu mailingu wysyłanego do naszych klientów. Dobrze dokonana personalizacja pozwoli nam wywołać interakcję, ale i zachęcić klientów do skorzystania z naszych usług. Rozpoznany i doceniony klient, któremu dostarczamy tego, czego oczekuje na pewno się odwdzięczy. Dlatego ważne jest by ze zgromadzonych danych stworzyć profil klienta i dostarczyć mu odpowiednich rozwiązań. Wyodrębnienie grupy docelowej powinno mieć miejsce już na pierwszym etapie tworzenia kampanii.

Ostatni ze zbliżających się trendów to video. To jedna z najbardziej interesujących kwestii dla internauty. Tkwi w nim spory potencjał. Przy czym jest uniwersalny, więc można go użyć w przypadku praktycznie każdej branży, oczywiście odpowiednio go dostosowując. Można zrobić z niego niekonwencjonalny sposób. Spory potencjał. Niektórzy twierdzą, że to właśnie video zdominuje rok 2016.[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa