Wszystko co musisz wiedzieć o reklamie graficznej

utworzone przez | Paź 3, 2016 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Jeśli chcesz odpowiednio zareklamować np. swój sklep internetowy powinieneś zapoznać się z kampaniami typu display. Czym one jednak są i jakiej wiedzy na ich temat potrzebujesz?

Display jest reklamą graficzną, której nośnikami są banery reklamowe umieszczane na serwisach internetowych. Charakteryzuje je różny rozmiar i różne umiejscowienie na stronach ich emisji. Display jest jedną z najstarszych form promocji, która jednak nie traci na swojej aktualności i nadal jest bardzo chętnie wykorzystywana.

Jakie są korzyści reklamy typu display?

Reklama graficzna pozwala przede wszystkim na budowanie wizerunku firmy. Narzędzia graficzne nadają się bowiem do reklamowania niemal każdego produktu. Display może być więc bardzo uniwersalny. Zwłaszcza jeśli zależy nam na utrzymaniu jednolitej promocji i kreacji marki.

Korzyścią displaya jest także stymulowanie sprzedaży. Taka reklama stworzona w odpowiednim modelu rozliczeń może dotrzeć do naprawdę dużej ilości odbiorców mając ogromny zasięg. 

Plusem reklamy graficznej są także wygodne modele rozliczeń. Do najpopularniejszych należą:
• Flat Fee, czyli wygodny i prosty model dziennych emisji, w którym to płacimy za emisję reklamy w wygodnej dziennej stawce (np. podczas kampanii wizerunkowych),
• CPM, czyli dobrze optymalizowany model w którym rozliczamy się za każde tysiąc odsłon, który cechuje się wysoką skutecznością,
• CPC, czyli model efektywnościowy w którym płacimy za przekierowania do naszej strony, które mają miejsce po kliknięciu w banery reklamowe.

Każdy model da inny efekt

Ogromne kampanie najlepiej wyjdą w momencie skorzystania z modelu CPM. Łączy on bowiem idee wizerunkowe Flat Fee i optymalizacje CPC.

Dla poprawy wizerunku i stałej widoczności idealny będzie model Flat Fee polegający na dziennych emisjach reklamy.

CPC sprawdzi się głównie w kampaniach w których zależy nam na przekierowaniu dużego ruchu na stronę oraz stymulowaniu sprzedaży.

Wybieranie zasięgu

To kolejna kwestia z którą musimy sobie poradzić decydując się na reklamę graficzną. Zazwyczaj w takich kampaniach stawia się na idealnie i skrupulatnie dobrany target i oczekuje się wtedy jak najlepszych efektów. Czasem jednak warto poszukać zainteresowanych produktem trochę głębiej i zdecydować się na targetowanie według kategorii tematycznych. W sytuacji w której nasza grupa docelowa nie jest konkretnie określona warto skorzystać z emisji na pełnym zasięgu sieci.

Jak powinny wyglądać banery?

Co powinny zawierać idealne banery? Przede wszystkim:
• zdjęcie wybranych, reklamowanych produktów,
• logotyp,
• claim reklamowy (hasło przyciągające uwagę konsumenta),
• Call To Action (np. w postaci przycisku "Zobacz").

Baner powinien być przede wszystkim czytelny i estetyczny. W reklamie graficznej nie ma bowiem miejsca na niedociągnięcia estetyczne, niewyraźną szatę graficzną czy zbyt małe rozmiary. Zdecydowanie lepiej na użytkowników działają reklamy statyczne, niż animowane.

Decydując się na reklamę displayową warto ją dobrze przemyśleć i zaplanować krok po kroku. Dobrze jest skorzystać z uwag osób, które będą tę reklamę obsługiwać, a także poznać opinie tych, które świetnie znają specyfikację sieci. Dzięki temu nasza reklama będzie skuteczna, estetyczna i czytelna. Warto zdecydować się na reklamę graficzną, bo oprócz dużego zasięgu, gwarantuje ona także zaprezentowanie produktu w naprawdę atrakcyjny sposób.

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa