Najczęstsze błędy podczas blogowania

utworzone przez | Cze 20, 2016 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Prowadzisz bloga, ale chcesz to robić jeszcze lepiej, bo może nie cieszy się on aż tak dużą popularnością, a już na pewno zawsze mogłoby być lepiej. Sprawdź jakie są najczęstsze błędy, które popełniają twórcy blogów.
[signinlocker]
1.Promuj swoje wpisy!
Jeśli liczysz na to, że czytelnicy sami do Ciebie przyjdą i staniesz się popularnym blogerem, bez odpowiedniej promocji, to bardzo się mylisz. Przy czym nie musi być to od razu promocja związana z płatną reklamą, wystarczy na dobry początek rozpocząć ją od wykorzystania mediów społecznościowych, które są do tego doskonałym kanałem. Znajduje się tam mnóstwo osób, które mogą być zainteresowane tematyką tworzonego przez Ciebie bloga. Najlepiej wypróbować kilka portali społecznościowych i przekonać się, który sposób komunikacji odpowiada nam najbardziej.

2.Zainwestuj w newsletter
Tworzenie listy mailingowej bywa procesem żmudnym i czasochłonnym. Czasami jest ono jednak nieodzowne i może nam się w przyszłości odpłacić. Czas w końcu i tak upłynie, a ty ani się obejrzysz, a twoja lista mailingowa będzie pełna osób, które czekają na regularną wysyłkę, by usłyszeć co u ciebie słychać. Przede wszystkim w pierwszej kolejności umieść odpowiedni formularz na stronie, za sprawą którego twoi czytelnicy będą mogli się zapisywać do newslettera, zostawiając swój adres e-mail. Darmową wysyłkę mailingu umożliwia chociażby FreshMail.

3.Postaw na spójność
Kolejny z błędów to niespójny styl graficzny. Dlatego koniecznie musimy zastanowić się nad sposobem kreacji naszego wizerunku graficznego. Jednolita kolorystyka, jeden rodzaj fontu, każdy z tych elementów pozwala na zachowanie estetycznego wyglądu i cieszy oko. Pamiętaj, że w ten sposób kreujesz również swoją markę, więc zadbaj o to by była widziana jak najlepiej. Wpłynie to również na jej rozpoznawalność. Może warto pomyśleć o stworzeniu logo już na samym początku naszego działania. Stanie się ono naszym znakiem rozpoznawczym. Może nawet przyciągnąć wzrok potencjalnych klientów. W odniesieniu do spójności wizualnej, warto również postawić na jednolitą paletę barw. Zachowajmy ją przy tym również w mediach społecznościowych. Wszystko to da w rezultacie indywidualny styl.

4.Niech tekst będzie przystępny
Tworzysz dla innych, nie tylko dla swojej satysfakcji, dlatego zadbaj o to, by tekst był odpowiednio czytelny. Tutaj przyda się przede wszystkim dzielenie tekstu na odpowiedniej wielkości bloki. Jeśli postawimy na małą ilość akapitów, czytelnik może szybko się znudzić, ponieważ tekst nie będzie dla niego wystarczająco czytelny lub wygodny w odbiorze. Jeśli uważasz, że kursywa lub pogrubienie może Ci się po coś przydać, na przykład po to by kogoś zacytować, albo zaznaczyć ważniejsze elementy tekstu, to skorzystaj z nich.

5.Brak grupy docelowej
Ostatnie z istotnych zagadnień to grupa docelowa. Jeśli piszesz do nikogo, to nie odniesiesz sukcesu. Warto dlatego skonkretyzować grupę odbiorców tworząc sobie zarys grupy docelowej. Określenie odbiorców pomoże nam też dobrać lepszy rodzaj reklamy oraz sposoby promowania naszego bloga. Warto zastanowić się nad tym, gdzie możemy spotkać potencjalną grupę naszych odbiorców i promować naszego bloga właśnie tam.
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa