Najważniejsze nowości AdWords roku 2015

utworzone przez | Gru 6, 2015 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Kolejny rok zmierza ku końcowi, w związku z tym postanowiliśmy przygotować zestawienie najistotniejszych naszym zdaniem nowości, które pojawiły się w mijającym roku w systemie Google AdWords.[signinlocker] To coś na co czekało wielu użytkowników, Google nareszcie wydało oficjalną aplikację do zarządzania kampaniami AdWords z poziomu telefonu. Aplikacja co prawda nie jest może tak dobra, jak jej komputerowa odsłona, ale jak najbardziej przydaje się do małych zmian i szybkiej korekty. AdWords dostało również aktualizację zakładki, która odpowiada za tworzenie oraz import konwersji, dodając jej ikony i poprawiając proces tworzenia celu. Zmian nie uniknęła również zakładka wymiary, a dokładnie największe zmiany. Tutaj również firma postawiła na przebudowę i odświeżenia, które wpływają pozytywnie na użyteczność i szybsze namierzanie zmian zachodzących na koncie.

Kolejne zmiany zaszły w planerze słów kluczowych, który wzbogacono o benchmarki. Dzięki czemu możemy podejrzeć udziały konkurencji w naszych wyświetleniach. Umożliwiono nam porównanie w odniesieniu do liderów branżowych oraz z domenami konkurentów o podobnym profilu. Dodano również kolumny, które łączą metryki ogólnodostępne z segmentami. Pomocą służy nam również raport, który pozwala na szybkie zapoznanie się ze szczegółami kampanii. Jeśli jesteśmy reklamodawcami, którzy prowadzą kilka kampanii jednocześnie to przydać może nam się podgląd kampanii jednego rodzaju, którego możemy dokonać w szybki sposób. Widoki filtrujemy poprzez na przykład kampanię produktywną. Zwiększono również wyniki w odpowiedzi na zapytania lokalne w wyszukiwarce urządzeń mobilnych. Dodano podpowiedzi w odniesieniu do dojazdu do naszej firmy, czy możliwość wykonania połączenia.

Ciekawą sprawą jest również pokazywanie się opinii z Google My Business, które widoczne są w reklamach. Wymagane jest do tego jedynie połączenie Google My Business z kontem AdWords. Skutkuje to wyświetlaniem gwiazdek i opinii w wynikach wyszukiwania. Nowością są również reklamy w wyszukiwarce Google Play, wyświetlają się one w instalacjach aplikacji mobilnych. Są one widoczne również w normalnych wynikach wyszukiwania.

Zmianie uległ wygląd Sieci Reklamowej. W inny sposób prezentowane są dane i dodatkowe informacje. Łatwiej tworzyć również kampanie w GDN czyli w Sieci Reklamowej. Możemy postawić na widok uproszczony oparty na wyborze celu marketingowego, a w zależności od dokonanych decyzji AdWords dostosuje ustawienia kampanii. Dla wszystkich udostępniono również reklamy w Gmailu, które wyglądem przypominają nieco maillingi. Możemy zbudować je wykorzystując do tego kod HTML. Równie ciekawym rozwiązaniem jest połączenie Panelu AdWords Video z panelem standardowym oraz wprowadzenie nowej metryki interakcji. Pozwalają one na łatwiejsze odczytywanie danych z wielu rodzajów kampanii.[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa