W jaki sposób ocenić jakość pozyskanych linków?

utworzone przez | Lip 13, 2015 | Bez kategorii | 0 komentarzy

W uzyskaniu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google duże znaczenie mają linki prowadzące do naszej strony. Nie jest jednak istotna ich ilość, a jakość. Każde ze źródeł, w których znajdzie się nasz link ocenione zostanie pod względem jakości. Przesadna ilość linków pochodząca ze stron o niskiej wartości może się odbić negatywnie na naszej pozycji.[signinlocker] Spory wpływ na sposób weryfikacji jakości strony ma PageRank. Czyli ranking Google oceniający jakość strony w skali od 0 do 10. Duże znaczenie w ocenie strony mają właśnie linki zwrotne. Jakie jeszcze czynniki pozwalają ocenić wartość domeny? Wskaźniki, które podamy nie zostały stworzone przez Google, ale mogą nas niejako wspomóc w ocenie strony, na której chcemy umieścić odnośnik do naszej strony. Wskazując, czy strona jest wartościowa i czy warto na niej umieszczać nasz odnośnik. Możemy na przykład skorzystać z oceny współczynników Trust Flow oraz Citation Flow. Pierwszy z nich bada wiarygodność domeny, natomiast drugi obrazuje ilość backlinków w skali od 0 do 100. W przypadku TrustFlow im współczynnik wyższy, tym lepszy. Jeśli zachodzi zbyt duża różnica pomiędzy oba wskaźnikami powinniśmy wykazać pewnego rodzaju podejrzliwość. Ponieważ uzyskane wartości powinny być mniej więcej równe. Jeśli CitationFlow jest dużo wyższy od TrustFlow możemy podejrzewać, że do strony prowadzi sporo kiepskich linków spamowych, więc lepiej unikać tej witryny.

Kolejne narzędzie stanowi Open Site Explorer. Główne wskaźniki tego narzędzia stanowią Domain Authority oraz Page Authority. Pierwsze z nich określa konkurencyjność domeny w skali od 0 do 100, a drugie ocenia konkurencyjność tylko podanego przez nas adres URL. Im wyższe wskaźniki tym lepiej. Warto sprawdzić również współczynnik SPAM Score, który analizuje kilkanaście różnych czynników, które najczęściej prowadzą do nałożenia kary od Google. Tutaj im więcej tym gorzej, ponieważ wyższe wyniki wskazują na większe prawdopodobieństwo otrzymania kary. Oba z podanych narzędzi są mocno rozbudowane, ale nie stanowią ostatecznej wyroczni. Warto jednak przebadać naszą stronę przez proponowane przez kanały. Na pewno dadzą nam jakiś zarys w odniesieniu do strony, na której chcemy umieścić nasz link .

Oprócz wykorzystania podanych aplikacji, warto również samemu dokonać pewnego rozeznania w zawartości witryny, z której chcemy linkować. Sprawdźmy przede wszystkim, czy nie narusza wytycznych od Google, jeśli mamy tam nietematyczne linki wychodzące to już powinniśmy poczuć się zaalarmowani. Zaalarmować powinna nas również przesadna ilość linków w ogóle. Podczas poszukiwania stron, na których moglibyśmy umieścić nasz link zważajmy na to, by były to linki, które tematycznie są związane z naszą stroną.[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa