W jaki sposób zbudować strategię sklepu internetowego?

utworzone przez | Kwi 5, 2016 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Prowadzisz sklep internetowy, ale nie wiesz w jaki sposób zachęcić potencjalnych klientów do tego by korzystali z naszych usług? Podobnie, jak rośnie liczba stron internetowych, tak i zwiększa się liczba sklepów internetowych, dlatego idąc z duchem czasu musimy zadbać o to co przyciągnie odbiorców do nas. Jak to zrobić?[signinlocker] W znacznej mierze chodzi o promocję stworzonych przez nas treści w internecie. Sklep promować można na wiele sposobów. Warto wiedzieć, że sklepy internetowe, które mają własne blogi firmowe generują więcej zapytań ofertowych. Content marketing może stać się substytutem standardowej formy reklamy. Wartościowe treści zamieszczone w internecie wpływają również pozytywnie na wizerunek firmy. Jeśli chcemy sobie ułatwić dostosowanie tworzonych treści do odwiedzających nas osób, to warto stworzyć personę. Tworzony przez nas sklep internetowy powinien być dostosowany pod określonej grupy docelowej. Określenie tego, do kogo kierujemy nasz przekaz pomoże nam stworzyć lepszy content. Dlatego najwygodniej zrobić sobie profil potencjalnego klienta, który posiada cechy charakterystyczne dla użytkowników korzystających z naszych produktów. Weźmy pod uwagę takie kwestii, jak płeć, wiek zainteresowania, dochody czy lokalizacja. Istotna może być również motywacja, która skłania klientów do zakupów w naszym sklepie.

Aby dopomóc procesowi content marketingowemu konieczne jest również ustalenie celu, czyli tego, co chcemy osiągnąć i w jaki sposób należy to zrobić. Może chcemy zoptymalizować nasz sklep pod kątem SEO, tak by coraz więcej osób nas odwiedzało, a może chcemy świadomie budować naszą markę? Od tego, w jaki sposób określimy nasze motywacje i cele będzie uzależniony sposób prowadzenia naszych działań. Nieco inaczej będziemy w końcu działać, jeśli chcemy rozbudować naszą bazę maillingową, a inaczej gdy zechcemy zwiększyć naszą popularność w kanałach społecznościowych. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby te cele połączyć.

Sklep możemy promować dwutorowo, na przykład poprzez promocje i gratisy oraz poprzez tworzenie wartościowych treści takich, jak poradniki czy porównywarki zakupów, albo recenzje. Im lepiej sprecyzowany cel, tym większa szansa, że go osiągniemy. Dodatkowo, jeśli sami tworzymy treści, nie potrzebujemy niczego więcej poza wiedzą i czasem. Z czasem zyskiwać będziemy miano eksperta, ludzie zaczną nam ufać i zadawać pytania. Możemy też tworzyć nie tylko tekst, ale i infografikę. Warto taką treść udostępnić później w sieci w kolejnych kanałach, aby zyskiwała jeszcze większą popularność. Możemy także stworzyć zespól, w skład którego będą wchodzili grafik, copywriter oraz osoba do działań social media. Dzieki temu treść będzie różnorodna i szybciej będą rodziły się nowe pomysły. Bez względu na to, na co się zdecydujemy, warto na bieżąco monitorować, czy zaplanowane przez nas działania przynoszą oczekiwane efekty.[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa