Wady i zalety linków sponsorowanych

utworzone przez | Maj 30, 2013 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Linki sponsorowane to nadal cieszący się sporą popularnością sposób na to, by przyciągnąć uwagę klienta. Jakie są jednak wady i zalety tego rodzaju reklamy oraz na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę?[signinlocker] Jeśli nie wiemy czym są linki sponsorowane, to spieszę z wyjaśnieniem, ze są to reklamy pojawiające się nad wynikami wyszukiwania lub po ich prawej stronie. Niekiedy znajdziemy je również pod wynikami organicznymi. Boksy pojawiają się po tym, jak użytkownik wpisze w wyszukiwarkę jedno ze słów kluczowych, które wcześniej zostało przez nas wybrane oraz zastosowane w kampanii. Główną zaletą tego rodzaju reklam jest ich szybkość, wyświetlają się one w zasadzie tuż po tym, jak uruchomimy kampanię. Dobrze skalibrowana kampania jest stosunkowo tania, ponieważ płacimy wyłącznie wtedy gdy użytkownik kliknie w nasz link. Możemy również skorzystać z możliwości płacenia za określoną ilość wyświetleń. W prosty sposób możemy również zarządzać czasem trwania kampanii oraz harmonogramem wyświetlania reklamy. Pozwala to nieustannie śledzić co się dzieje z nasza kampanią, a w razie potrzeby modyfikować jej ustawienia.
Zaletą linków sponsorowanych jest szeroki zakres sposobów, w jaki możemy modyfikować naszą reklamę. Możemy je umieszczać na określonych witrynach lub kierować do różnych grup zainteresowań, przedziału wiekowego i płci. Dzięki czemu możemy dostosować reklamę do naszej głównej grupy odbiorców.

Główną wadą linków sponsorowanych jest to, że jeżeli nie ustawimy kampanii w odpowiedni sposób, to możemy sporo stracić. Dodatkowo tego rodzaju kampania potrzebuje nieco czasu, aby przynieść nam pożądany efekt. Wynika to przede wszystkim z konieczności dopasowania i odpowiedniego skalibrowania kampanii, co zazwyczaj wymaga nieco czasu by móc wymiernie ocenić, na przykład jaki sposób prezentowania naszych linków jest najlepszy.

Przed startem kampanii czeka nas kilka istotnych kwestii, o których musimy pomyśleć. Przede wszystkim przyjdzie nam zdecydować, poprzez jaką wyszukiwarkę chcemy się reklamować. W Polsce największą Popularnością cieszy się Google. Z drugiej strony korzystanie na przykład z Yahoo, może obniżyć koszty kampanii. Więc to właśnie na nią warto postawić. Założenie konta w Google AdWords jest szybkie i proste, co stanowi dodatkową zaletę. Zanim ruszymy z kampanią warto sobie również wyznaczyć cele, których spełnienie pozwoli nam świętować sukces. Najważniejszą kwestią jest jednak ustawienie właściwych słów kluczowych. To właśnie one decydują o tym, kiedy pojawi się nasza strona. Dlatego koniecznie muszą być powiązane z naszą branżą. Lepiej postawić również na jedno szczegółowe słowo, niż kilka ogólnych. Jednocześnie powinny być one na tyle trafne, by osoby, które wpiszą w wyszukiwarkę określone słowo, nie wychodziły z pustymi rękami.

Linki sponsorowane to w dalszym ciągu jeden z najłatwiejszych sposobów reklamowania się w internecie. Aby przyniosła jednak wymierne korzyści należy poświęcić nieco czasu na jej odpowiednie skalibrowanie.[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa