ClickCease

Analityka internetowa i jej elementy

utworzone przez | Lip 25, 2011 | Bez kategorii | 0 komentarzy

W każdej dziedzinie biznesu-w trybie offline czy online-jest miejsce na analitykę. Jeśli chodzi o tę stosowną w sieci to powinna ona zawierać trzy etapy-wtedy okazuje się najbardziej efektowna.

Wspomniane wyżej etapy używalności witryny to:
-określenie celów głównych i pobocznych witryny,
-określenie wskaźników sukcesu witryny,
-analiza witryny pod kątem celu i wybranych kluczowych wskaźników sukcesu.
[signinlocker]
W pierwszym etapie podstawowym pytaniem, na które powinniśmy odpowiedzieć jest: jaki cel w sieci ma spełniać moja witryna? bez tego nie rozwiniemy swojego biznesu w Internecie. To pytanie wydaje się proste-jednak nie dajmy się jemu złudzić. Odpowiedź nie jest prosta. Nie możemy powiedzieć: celem jest zarobek, sprzedaż oferowanych produktów, wspieranie biznesu czy sprzedaży. Te odpowiedzi są niewystarczające. Witryna powinna spełniać cele takie jak: niesienie informacji, angażowanie i skupianie użytkowników, zbieranie leadów itd. Jeśli więc oferujesz odzież damską własnej marki, Twoim celem będzie prezentacja produktu, pokazanie jego unikalnej wartości sprzedaży, przewag konkurencyjnych w odniesieniu do innych produktów z tej kategorii na rynku. Innymi celami owszem, będzie również wypromowanie marki, sprzedaż i bezpośredni zarobek dla Twojej osoby. Jednak te cele, nazywamy pobocznymi. Innym celem pobocznym w tym przypadku może być również wspomniane angażowanie użytkowników w komunikację z marką poprzez umożliwianie im rozwijanie profilu w ramach społeczności jak również udziału w konkursach, quizach, ankietach, możliwość dodawania komentarzy i opinii.

Kolejny etap dotyczy wskaźników sukcesu. Określenie celu witryny nie może bowiem kończyć się w pierwszym kroku. Teraz pora na zaangażowanie. Pora postanowić w jaki sposób chcemy mierzyć osiągalność naszych poczynań, sukcesów witryny, realizacji celów, które prędzej założyliśmy. Pomiar tych elementów pozwoli przede wszystkim określić, czy nasze działania marketingowe wspierają realizację tych celi. Co może być tymi wskaźnikami? Najbardziej popularne to: liczba unikalnych użytkowników, którzy dowiedzą się o produkcie/usłudze, zamówień darmowych próbek produktów, średni czas na stronie i średnia liczba artykułów przeczytanych przez użytkownika, liczba użytkowników, którzy wzięli udział w konkursie na stronie czy tych, którzy na stronie postanowili założyć swój profil. Jasne jest, że im więcej użytkowników, a także duża liczba przeczytanych artykułów, zamówień tym bardziej serwis odpowiada ich potrzebom oraz wzbudza ich zainteresowanie. Tak więc cel jest efektywny i osiągany. Jednak pamiętaj, że nie może być tak, że skupiać się będziesz jedynie na obserwacji pojedynczych wskaźników. Zawsze warto jest, wybierać całe grupy wzajemnie powiązanych wskaźników.

W dzisiejszym poście to tyle. Z racji tego, że opisaliśmy tylko dwa etapy używalności witryny, trzeci czyli analizę witryny pod kątem celu i wybranych kluczowych wskaźników sukcesu opiszemy w kolejnym poście. Postanowiliśmy tak, gdyż jest to długi temat, a Wam wygodniej będzie odszukiwać informacje, które potrzebujecie w krótszym artykule. Czuwajcie!
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa