Bid simulator-nowe narzędzie AdWords

utworzone przez | Sie 4, 2009 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Bid simulator to po prostu stymulator stawek-dostępne już w Polsce nowe narzędzie edytora Google AdWords. No może nie takie nowe, bo istnieje już kilka miesięcy… My nie poświęciliśmy jeszcze jemu swojego miejsca na swoim blogu, dlatego robimy to właśnie dziś. Teraz jest idealny moment na wspomnienie o nim, ponieważ dopiero zostało ono udostępnione szerokiemu gronu kont AdWords. Jeśli jeszcze go nie macie, nie przejmujcie się-na pewno niedługo pojawi się na Waszym interfejsie Google AdWords.
[signinlocker]
To narzędzie pozwala na wyświetlanie wyników reklam Google AdWords, które można osiągnąć przy zastosowaniu różnych maksymalnych stawek CPC danego słowa kluczowego. Mała rada-nie traktujmy jednak tych danych za pewniaka, przynajmniej nie zawsze. Bid simulator pozwala również oszacować dane dotyczące kliknięć, kosztów i wyświetleń, które reklamy mogły uzyskać w okresie ostatnich siedmiu dni po ustawieniu różnych stawek na poziomie słowa kluczowego. Prościej mówiąc, pokaże nam on ile mielibyśmy kliknięć, wyświetleń i kosztów w ciągu ostatnich 7 dni w sytuacji, kiedy mielibyśmy inną stawkę maksymalną CPC. Dane na pewno są dość prawdopodobne, dlatego warto brać je pod uwagę.

Jeśli chcesz skorzystać z stymulatora stawek powinieneś zajrzeć na nowy interfejs Google AdWords. Następnie spróbuj przejść do interfejsu, który nazywa się kampanie. Później zajrzyj do słów kluczowych. Przy tych słowach kluczowych, dla których ta opcja jest dostępna, powinno być widać małą niebieską ikonkę obok maksymalnej stawki za kliknięcie. Jeśli więc mamy, np. w kampanii słowo kluczowe, którego stawka maksymalna wynosi 2,00 PLN za słowo kluczowe. Ciekawi nas, jak wyglądałyby wyniki naszej kampanii w sytuacji gdybyśmy zamiast stawki 2,00 PLN mieli 0,50 PLN lub 1,00 PLN. Jest to pośredni sposób na uzyskanie informacji o tym, czy powinniśmy naszą stawkę podwyższyć czy obniżyć. Symulator stawek pokazuje dane o kliknięciach, koszcie oraz wyświetleniach przy różnych stawkach dla ostatnich siedmiu dni.

Narzędzie działa dzięki analizie aukcji w Sieci wyszukiwania Google. Pokazuje ono dane na podstawie-jak już wyżej pisaliśmy-ostatnich siedmiu dni. Narzędzie dla pokazywania danych odwzorowuje aukcje z danego słowa kluczowego z ostatnich 7 dni wprowadzając w tych aukcjach inne stawki danego reklamodawcy. W symulacjach pozostawiane są identyczne warunki konkurencji, ten sam wynik jakości słowa kluczowego. Jedyny element, który narzędzie zmienia, to właśnie wspomniana wyżej stawka.

Symulatora nie można jednak stosować dla Sieci partnerskiej. Jest on dostępny wyłącznie dla Sieci wyszukiwania. Obejmuje ona jedynie wyszukiwarkę Google i Partnerów wyszukiwania.

Istnieją jednak sytuacje w których symulator może pokazać dane dość nieścisłe. Szczególnie w sytuacjach, kiedy następny tydzień swoimi warunkami konkurencyjnymi będzie się znacząco różnił od poprzedniego. Szczególnie więc w okresach ściśle sezonowych, np. Boże Narodzenie, Walentynki, Sylwester. Inna sytuacja, to taka w której może on nie pokazać pełnych danych. Nastąpi to, kiedy liczba kliknięć danego słowa kluczowego w ciągu ostatnich siedmiu dni jest zbyt niska, aby przeprowadzić pełną symulację wcześniejszych aukcji. W tym przypadku Symulator najczęściej pokazuje symulację ilości wyświetleń reklamy. System nie może również pokazać danych, kiedy słów kluczowych, które dopiero co zostały dodane lub nie miały żadnych wyświetleń.

Narzędzie to też nie zawsze będzie dostępne. Nie użyjemy go w kampaniach, w których często i regularnie wyczerpuje się budżet, jest wyłączona opcja sieci wyszukiwania, kampania jest kierowana tylko na Sieć partnerską, AdWords włączony jest Optymalizator budżetu, konwersji, preferencja pozycji bądź zaawansowany harmonogram wyświetlania reklam.

Od nas to tyle. Jeśli zainteresował Cię temat i chcesz uzyskać więcej informacji odsyłamy do Centrum pomocy AdWords.
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa