ClickCease

Co to jest content marketing i jak z niego korzystać?

utworzone przez | Kwi 30, 2012 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Uwaga klienta to coś, co coraz trudniej uzyskać. Z pomocą przychodzi content marketing, który charakteryzuje o wiele większa skuteczność niż w przypadku tradycyjnej formy marketingu.
[signinlocker]
Standardowa reklama to coś, czego klienci mają coraz bardziej dosyć, dlatego tak ważne wydaje się znalezienie ścieżki alternatywnej, którą jest content marketing. Pojęcie to możemy określić w prostych słowach, jako tworzenie przydatnych dla klienta treści. Wiele osób zaczyna doceniać tę alternatywę dla tradycyjnej reklamy. Pomaga ona nie tylko przyciągnąć uwagę klienta, ale i zbudować wizerunek naszej marki.

Co jest najbardziej wartościowe dla użytkownika sieci?
Do treści, które użytkownik uważa za interesujące należą – informacje, rozrywka oraz porady. Coraz więcej osób właśnie w Internecie poszukuje potrzebnych informacji. Content marketing pozwala na wykorzystanie tych informacji poprzez stworzenie wartościowych treści, które następnie przyciągną uwagę użytkowników oraz wykreują ich zaangażowanie. Aby jednak ten rodzaj reklamy był skuteczny, należy mieć na uwadze potrzeby naszych użytkowników. Content marketing zawsze musimy dobierać w oparciu o potrzeby osób, które są naszymi klientami. Dlatego powinniśmy w pierwszej kolejności określić grupę docelową, do której chcemy dotrzeć. Oczywiście nie obejdzie się bez testowania różnego rodzaju narzędzi. Możemy korzystać z portali społecznościowych, artykułów, webinarów, blogów, poradników czy newsletterów. Do wartościowych treści zaliczyć możemy również wideo. Ważne, by strategia, którą obierzemy była spójna. Dlatego warto przed jej wdrożeniem poczynić plan, który pozwoli nam nie tylko określić cel, ale i dowiedzieć się, w jaki sposób zmierzymy efekty naszej pracy.

Jak wygląda proces tworzenia content marketingu?
Po pierwsze spróbuj ustalić potrzeby swoich klientów. Warto stworzyć przykładowe persony, które pozwolą dokładnie określić, jak wyglądają nasi użytkownicy i w jaki sposób się zachowują. Ustalmy nasze cele, czyli zdefiniujmy co chcemy osiągnąć. Wybierając dany kanał dystrybucji naszych treści określmy, w jaki sposób możemy zaangażować naszych odbiorców. Zastanówmy się również jak powinny być tworzone treści, aby miały naprawdę wysoką jakość. Stwórzmy również miarodajne narzędzie, które pozwoli na ocenę postępów. Musimy być przygotowani na to, że wybrane przez nas narzędzia trzeba będzie niekiedy zmodyfikować lub ulepszyć.

Dlaczego warto wybrać content marketing?
Wyszukiwarki nie są obojętne na treści, które dostarczamy naszym użytkownikom. Wartościowy tekst czytany przez naszych użytkowników będzie chętnie podawany dalej, nie tylko zwiększy to naszą popularność, ale i sprawi, że wyszukiwarka będzie nas widziała lepiej. Popularność przełoży się na pozycję w Google. Dodatkowo treści o wysokiej jakości będą budowały profesjonalny wizerunek marki. Aby zyskać wspomniany efekt, warto poświęcić nieco czasu temu zagadnieniu i określić strategię działania, która będzie pasowała do naszej firmy.
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa