ClickCease

Jak coś dobrze sprzedać klientowi?

utworzone przez | Cze 13, 2007 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Mówimy tutaj oczywiście o pozycjonowaniu! Rynek polski, który oferuje usługi SEO i SEM rozwija się coraz prężniej, konkurencja z roku na rok rośnie. Zaczyna się bitwa o potencjalnego klienta, zleceniodawcę. Ale również o usługodawcę, przede wszystkim tego dobrego. Istnieje wiele firm, które naprawdę są świetne w swojej pracy. Niestety, nie zawsze potrafią się skutecznie sprzedać. W rezultacie wybieramy kogoś kto w jednym paluszku ma sprzedaż swoich usług, ale niestety nie zna się na wykonywanej pracy… Co za tym idzie? Niezadowolenie usługodawcy, kupującego. Dziś zbieramy więc wskazówki, które naszym zdaniem mogą się przydać podczas oferowania usług tego typu.

[signinlocker]

Jeśli jesteś usługobiorcą SEO czy SEM to dobrze Ci radzę, zainteresuj się tematem, bo konkurencja na tym rynku będzie się stawała coraz silniejsza. To, że teraz nie masz problemy ze zdobywaniem klientów, nie oznacza jednak, że będzie tak w niedalekiej przyszłości-czego oczywiście nikomu nie życzymy!

Chyba najważniejszym elementem sprzedaży każdego produktu z zyskiem jest strona internetowa. Dzięki dobrze stworzonej i zorganizowanej (nie tylko graficznie) stronie możemy stworzyć wokół siebie wrażenie dobrej, ze znaczeniem na rynku, z tradycją, długo prosperującej firmy. Niestety, działa to również w drugą stronę. Źle stworzona strona może zniszczyć panujące o naszej firmie dobre opinie i stworzyć z nas tzw. garażowego prezesa. Również, jeśli strona internetowa nie będzie zachęcająca, przyszły zleceniodawca może odczuć, że niekoniecznie znamy się na reklamie, a to chyba niedopuszczalne w tej dziedzinie?

Poświęćmy więc troszkę czasu na stworzenie dobrej strony internetowej o firmie. Treści twórzmy proste i zrozumiałe-także dla osób spoza branży SEO czy SEM-nie każdy zleceniodawca musi znać trudne pojęcia jak: PageRank czy anchor tekst. W niektórych przypadkach jednak użycie słów z branży może okazać się konieczne. Idealnym wyjściem jest wtedy mały, stworzony w prosty sposób, widoczny słowniczek wykorzystanych pojęć. Nie przesadzajmy również z optymalizacją tekstu pod wyszukiwarki. Zrezygnujmy również z linków wymienionych na swojej stronie, np. limuzyny ślubne. Naszym zdaniem, wygląda to mało profesjonalnie.

Podczas pozyskiwania klienta nie skupiajmy się jedynie na kontakcie telefonicznym czy mailowym. Dobrze wygląda, jeśli to my zaproponujemy spotkanie, aby przedstawić swoją niebanalną ofertę. Oferty czy propozycji współpracy nie da się bowiem w pełni przekazać dzięki telefonii czy sieci. Chociaż ludzie coraz częściej do tego uciekają…

Pamiętajmy, aby podczas przygotowywania oferty dla klienta poświęcić jej wiele uwagi i troszkę więcej czasu. Powinna być ona dopracowana, nie ma w niej miejsca na błędy i niedociągnięcia. Musi być ona również prosta w przekazie i zrozumieniu.

To co dziś chciałem Państwu przekazać to zwyczajne banały, tradycyjne zasady życia społecznego – jednak jak ważne. Coraz częściej o nich zapominamy, przez co nierzadko skazujemy swoją firmę na klęskę.

[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa