ClickCease

Czy optymalizacja ma znaczenie?

utworzone przez | Kwi 24, 2013 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Optymalizacja strony internetowej, to słowo klucz, które pojawia się w zasadzie zawsze gdy mówimy o działaniach mających poprawić widoczność naszej witryny w wynikach wyszukiwarki. Czy jednak rzeczywiście jest ona tak istotna i na czym w ogóle polega ten proces?
[signinlocker]
Tworząc stronę internetową musimy rozpocząć z wizją końca, to znaczy wyobrażając sobie gotowy efekt i sposób, w jaki użytkownik będzie korzystał z naszej witryny. Już na etapie projektowania powinniśmy uwzględnić w naszym planie czynności związane z optymalizacją strony. Etap ten możemy podzielić na dwie części – optymalizacja strony pod względem technicznym oraz optymalizacja treści.

Optymalizacja kodu
Optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek to podstawa. Bez tego nie ruszymy z miejsca i nie mamy co liczyć na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Google sprawdza poszczególne elementy strony, takie jak jej główne treści oraz opisy grafiki. Jako, że pracę tę wykonują roboty posiłkują się one drogą na skróty, innymi słowy przede wszystkim sprawdzają zawartość, która znajduje się w nagłówkach i meta-tagach. Dlatego tak ważne jest ich odpowiednie skalibrowanie, poprzez dodanie właściwego opisu strony, słów kluczowych czy tytułów. Warto zadbać również o czytelne adresy URL, które użytkownikowi będzie łatwo zapamiętać i które będą odznaczały się intuicyjnością.

Optymalizacja treści
Zawartość naszej strony pod względem treściowym jest niezwykle istotna jeśli weźmiemy pod uwagę zainteresowanie, jakie naszą witryną wykażą internauci. Aby chętnie odwiedzali naszą stronę musimy zaoferować im coś, co ich przyciągnie. W zależności, od użytkowników, którzy nas odwiedzają, rodzaj treści będzie nieco inny. Bez względu jednak na to, czy zdecydujemy się na zabawny obrazek czy fachowy artykuł, warto wiedzieć, że Google dobrze ocenia, jeśli tworzone przez nas treści są unikalne. Jeśli nasza strona to w zdecydowanej większości treści skopiowane, to wtedy jej wartość w oczach wyszukiwarki znacznie spada. Dlatego zadbajmy o to, by w naszym serwisie znalazło się jak najwięcej unikalnych materiałów.

Dlaczego optymalizacja strony jest tak ważna? Otóż prawdopodobnie większość użytkowników, którzy odwiedzają naszą stronę przychodzą do niej z wyszukiwarki Google. Stąd jej dobra widoczność zapewni nam jednocześnie wysoką ilość odsłon. Bez optymalizacji możemy zapomnieć o szybkim pięciu się do góry w wynikach czy zdobywaniu nowych klientów za pośrednictwem wyszukiwarki. Dzięki właściwie zoptymalizowanej stronie możemy zaoszczędzić na dodatkowej reklamie oraz wpłynąć pozytywnie na szybkość indeksowania zmian na naszej stronie wykonywaną przez roboty Google. Odpowiadając na pytanie zawarte w tytule artykułu, możemy odpowiedzieć jednoznacznie. Tak, optymalizacja ma znaczenie i to ogromne.
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa