ClickCease

Czym powinna charakteryzować się strona mobilna?

utworzone przez | Wrz 8, 2012 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Strony w wersji mobilnej stają się kwestią coraz istotniejszą, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę wzrastającą ilość urządzeń mobilnych, na których możemy przeglądać strony internetowe. Dla wielu co prawda posiadanie strony w wersji mobilnej ciągle stanowi jeszcze miły dodatek, niebawem jednak ten trend może ulec zmianie.
[signinlocker]
O tym, że strona jest mobilna, możemy powiedzieć, gdy jest ona zoptymalizowana pod urządzenia mobilne. Czym powinna się jednak taka strona odznaczać, jeśli chodzi o wymagania użytkowników?

Strona mobilna powinna odznaczać się szybkością, czas ładowania witryny nie powinien być dłuższy niż 5 sekund. Strona mobilna powinna wyglądać przejrzyście oraz dopasowywać się automatycznie do rozmiaru ekranu.

Dodać należy, że w przypadku stron dostosowanych do urządzeń mobilnych mamy do czynienia ze stroną mobilną lub responsywną. Stronę mobilną tworzy się z myślą o użytkownikach korzystających z urządzeń przenośnych. Tego rodzaju strona znacznie różni się od swojej standardowej wersji. Różni się między innymi grafiką, sposobem nawigowania czy treścią, którą zawiera. Do tego różni się także domeną, zazwyczaj przez właściwym adresem ma m. Właściwie skonfigurowana strona mobilna powinna automatycznie załadować się tuż po tym, jak rozpozna, że użytkownik korzysta z urządzenia przenośnego. W przypadku strony responsywnej mamy do czynienia ze stroną, która automatycznie dostosowuje się do urządzenia, na którym przeglądamy stronę. Również w tym przypadku zmianie może ulec nawigacja oraz jej zawartość.

Strona czy to mobilna czy responsywna powinna być przejrzysta i czytelna. Jeśli ktoś pierwszy raz trafia na naszą stronę, to bardzo ważne jest by pierwsze wrażenie, które wywrze na nim nasza strona było pozytywne. Strona powinna być również zoptymalizowana pod kątem seo, dzięki czemu ruch na naszej stronie wzrośnie. Biorąc pod uwagę specyfikę stron mobilnych i informacji, jakich szukają nasi potencjalni klienci, powinniśmy wziąć pod uwagę konieczność zamieszczenia na stronie internetowej godzin otwarcia naszej firmy oraz adresu. Przydać może się również numer telefonu oraz e-mail. Dla bardziej wymagających miłym dodatkiem może być również aplikacja mobilna, jednak nie powinna ona zastąpić strony mobilnej. Dodatkowo możemy zamieścić link do pełnej wersji strony. Także scrollowanie w jednym kierunku jest właściwym wyborem.

Na koniec, warto zauważyć, że coraz więcej użytkowników wskazuje na to, że przyjazność danej strony dla urządzeń mobilnych jest dla nich istotne i że zwiększa to prawdopodobieństwo ich ponownych odwiedzin tej witryny. Brak właściwie zoptymalizowanej strony może sprawić, że nasza marka straci w oczach klientów.
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa