ClickCease

,,Długi ogon” czyli zmiany w zapytaniach Google.

utworzone przez | Sty 13, 2008 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Niektórzy już pewnie zdążyli zauważyć, że Google w ostatnim czasie postarało się o zmiany. Odnoszą się one do tego, w jaki sposób traktowany jest indeks uzupełniający i wyniki uzupełniające w wynikach organicznych Google. Jeszce do niedawna wyniki zamieszczone w indeksie uzupełniającym nie miały dużych szans na pojawienie się w tradycyjnych wynikach wyszukiwania, sam indeks był rzadko aktualizowany, a wyniki z niego te pojawiały się zazwyczaj tylko w przypadkach bardzo szczegółowych zapytań użytkowników czyli wtedy kiedy algorytm wyszukiwania Google nie był w stanie odnaleźć wyników w głównym indeksie.

[signinlocker]

Jakie jest więc nowe podejście Google do tego tematu? Przede wszystkim należy zauważyć, że prawie znika granica pomiędzy wynikami z indeksu uzupełniającego, a wynikami z indeksu głównego. Tak więc możemy mówić o jednym, wspólnym, połączonym indeksie Google. Na samym blogu Google możemy spotkać się z opinią, że ma to pomóc przede wszystkim w wyszukiwaniu zapytań i haseł z poza języka angielskiego.

Już teraz wpływ wyżej wymienionych zmian jest zauważalny. Gdzie? W zwracanych wynikach Google-również tych anglojęzycznych. Wierni użytkownicy Google i właściciele stron internetowych wypowiadający się na różnych forach internetowych już mówią o tym, że zauważyli znaczący wzrost odwiedzin z wyszukiwarek na zapytania z “długiego ogona” słów kluczowych (,,długi ogon”-czyt. bardzo szczegółowe zapytania użytkowników).

Największego jednak wzrostu odwiedzin dzięki tzw. długiemu ogonowi spodziewa się jednak w przypadku witryn internetowych, które posiadają wartościową treść, a których duża część podstron znajdowała się wśród wyników uzupełniających. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że rozkład tego wzrostu z pewnością będzie indywidualny dla poszczególnych posiadaczy stron oraz zapytań użytkowników.

[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa