ClickCease

Jak dodać firmę do Google Maps?

utworzone przez | Mar 24, 2008 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Niedawno pisaliśmy o polskim Google Maps. W artykule opisaliśmy główne funkcjonalności aplikacji. Wspomnieliśmy również, że każda polska firma może już teraz wstawić swój biznes do bazy danej Google Maps. Obecna baza danych, którą obserwujemy w aplikacji dostarczona dostała z Panoramy Firm. Jeżeli w jakiś sposób Twoja firma jeszcze się tam nie znalazła, możesz zrobić to bezproblemowo i bezpłatnie za pomocą Centrum Firm Lokalnych Google. Jak obiecaliśmy-dziś o tym jak dodać tam swoją firmę!

[signinlocker]

Przede wszystkim każdy chcący to zrobić musi posiadać konto Google. Jeśli jeszcze go nie masz to koniecznie musisz je założyć. Później przed Tobą już tylko 6 kroków do sukcesu.

Pierwszym krokiem (po założeniu konta, jeśli go nie mamy) jest podanie podstawowych informacji na temat firmy. Będą to między innymi: adres firmy, numer telefonu, email, adres strony internetowej, krótki opis firmy itd. Następnie będziemy musieli wybrać kategorię, branżę w której specjalizuje się dana firma. Takich znaczników może być maksymalnie pięć. Trzecim krokiem będzie wprowadzenie danych o godzinach otwarcia oraz formach płatności. Nasza rada jest taka, że na wprowadzenie tych danych warto poświęcić troszkę więcej czasu. Z punktu widzenia potencjalnego klienta, mogą mieć one ogromne znaczenie! Jako czwarte zadanie wyświetli nam się możliwość dodawania zdjęć. Dlaczego by nie dodać zdjęć siedziby firmy? Pomoże to klientom szybciej ją rozpoznać! Poza nimi można również dodać zdjęcia oferowanych produktów, screeny strony internetowej itd. (według własnego pomysłu). Nie musimy ich dodawać jedynie ze swojego dysku. Istnieje również możliwość podania ich strony internetowej, a zdjęcia zostaną wyświetlone. System pozwoli nam ich dodać 10. Kolejna opcja nazywa się po prostu-niestandardowa. Jest to miejsce w którym możemy dodać informacje charakterystyczne dla naszej działalności. Warto aby wyróżniały ją one spośród konkurencji! Mogą to być ceny czy krótka historia firmy, nieszablonowy jej opis. Później jak to zwykle bywa, następuje weryfikacja. Sposoby weryfikacji obecnie w Polsce są dwa: droga pocztowa oraz elektroniczna. Stawiamy, że większość osób wykorzysta jednak drogę mobilną.

Jeżeli w przyszłości będziemy chcieli coś dodać lub odjąć, a także jeśli jakieś informacje się zmienią i będą wymagały aktualizacji, aplikacja pozwala nam edytować profil firmy. W tym celu należy zalogować się do Centrum firm lokalnych Google. Jeśli nie posiadamy tego konta, a nasza firma do narzędzia została przekazana poprzez bazę innej witryny to będziemy zmuszeni to konto założyć. Następnie przechodzimy do polskiej wersji Google Maps i odnajdujemy swoją firmę w bazie danych. Po kliknięciu w nią powinien pojawić nam się dymek w którym odszukujemy napis: więcej informacji, który następnie wybieramy. Właśnie wtedy zauważymy opcję dodaj lub edytuj swoją firmę. Jeśli posiadamy uprawnienia do edytowania tych danych-możemy przejść do pracy.

Powodzenia!

[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa