ClickCease

Domena internetowa (czyt. Twój adres w sieci). Lepsza jest domena czy subdomena?

utworzone przez | Sie 3, 2010 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Domeny internetowe są niezwykle szerokim tematem. Dziś troszkę rąbka z nimi związanego chcemy Wam opisać. Wielu z naszych czytelników zastanawia się jaką domenę wybrać, jaką długość, czy powinna zawierać polskie znaki lub cyfry, czy powinna być krajowa, europejska czy globalna. No cóż, w e-biznesie takich dylematów jest wiele.
[signinlocker]
Na początek chcę skupić się na objaśnieniu czym ona jest i po co ją potrzebujemy. Domena to nic innego jak Twój adres w sieci, ale także wizytówka, znak rozpoznawczy w sieci. Jeśli chcesz zaistnieć w tym środowisku, musisz ją po prostu posiadać. Jeśli już posiadamy domenę, możemy również posiadać subdomenę-i to dowolną jej ilość. Wyróżniamy kilka rodzajów domen. Podstawowy ich podział jest następujący:
-domeny krajowe-u nas .pl,
-domeny funkcjonalne-np. .com.pl lub .org.pl; zwróć szczególną uwagę na .edu.pl i .gov.pl – mają dużą wartość dla wyszukiwarek,
-domeny regionalne-np. .poznan.pl lub .tatry.pl,
-domeny europejskie-czyli modne ostatnio .eu,
-domeny globalne, czyli: .com, .net, .org”, .info, .biz.

W większości przypadków oczywiście lepsza okazuje się domena właściwa, niż subdomena. Domena oznacza prestiż-tak w skrócie mogę określić dlaczego x jest lepszy od y. Ale bardziej szczegółowo…

Jeśli domena poważnej firmy nazywa się www.inpol.nazwa.pl to zaczyna się w naszej podświadomości budzić brak zaufania, myślimy o tej firmie, analizujemy dlaczego nie posiada własnej domeny… Być może ma mało klientów? Nie stać jej na to? Nie jest więc wystarczająco dobra? Po zadaniu kilku takich pytań, rezygnujemy często z jej usług. Jeśli natomiast zobaczymy adres: www.inpol.pl-te pytania nie pojawiają się naszej głowie. Jeśli strona jest dobrze przygotowana wzbudza się w nas jedynie poczucie prestiżu firmy czy zaufanie do niej. Znacie te zachowania skądś?

Podobnie jest z adresami e-mail. Nie brzmi dobrze adres inpol@wp.pl. Wiele osób znających się na rzeczy widząc go pomyśli: ,,To jakiś żart!”. Ta analiza wydaje się banalna, jednak są to fakty.

Powiecie teraz: ,,No dobrze, ale co zrobić jak domena www.inpol.pl jest już zajęta?”. Nic trudnego-należy wybrać po prostu inne rozszerzenie adresu!

Jeśli chodzi o owe rozszerzenia, my proponujemy stosować je kolejno tak jak je tu zamieścimy:
-.com.pl lub .com – ma na to wpływ charakter firmy oraz zasięg jej działalności, pierwszy przypadek zastosujmy jeśli firma działa wyłącznie na terytorium RP, na drugi przypadek pozwólmy sobie jeśli ma ona zasięg w innych krajach, ponadto samo .com sprawia, że adres jest krótszy, a to też zaleta domeny,
-.info, .net, .biz – te rozszerzenia również zastosujemy w zależności od działalności,
-określenie regionu, np. www.inpol.wlkp.pl, www.inpol.poznan.pl – ta nazwa jest fajna i posiada dodatkowy walor, gdyż dodatkowo niesie informacje o siedzibie czy regionie działalności firmy, taka nazwa przykuwa uwagę, dodatkowo skupia w większości tylko tych klientów, których poszukujemy (np. właśnie z konkretnej miejscowości, bo chodzi nas o klientów, a nie liczbę wyświetleń strony), wadą jest jedynie jej długość,
-subdomena – w tym temacie już się wypowiedzieliśmy, jednak na końcu przedstawiamy go i tu, w pierwszej kolejności z .pl, pamiętajmy, że reklamując się w ten sposób reklamujemy również główną domenę, jeśli jest to nasza konkurencja, to lepiej zrezygnować z tej opcji.

Wyjątkiem jest jeśli z subdomeny tworzymy blog czy sklep-wtedy to rozwiązanie scala serwisy i często okazuje się najlepsze.

Domeny to temat rzeka. W dzisiejszym poście udało nam się zawrzeć zaledwie garść podstawowych informacji, ale za to tych najważniejszych. A Ty jak po przeczytaniu artykułu odpowiedział byś na pytanie zawarte w tytule?
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa