ClickCease

Druga dawka informacji o optymalizatorze witryn Google!

utworzone przez | Maj 23, 2007 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Niedawno pisaliśmy na naszym blogu o tym, jak przydatnym narzędziem okazuje się Optymalizator Witryny Google. Wspomnieliśmy o tym do czego może nam się przydać, jak działa, jakie warunki należy spełnić, aby móc z niego skorzystać, jakie czynniki wpływają na dokładność i wiarygodność danych z optymalizatora. Jeśli zainteresował Cię ten temat i jesteś głodny kolejnych informacji-zapraszamy do lektury!

[signinlocker]

Dziś napiszemy o tym jak przeprowadzić doświadczenie krok po kroku oraz o raportach, które może przekazać nam narzędzie, a także podsumujemy obie części artykułu.

Troszkę teorii już poznaliśmy, dowiedzmy się więc jak wyglądają korzyści z Optymalizatora Google w praktyce. Cóż możemy napisać? Umożliwi nam on sprawdzenie jakie zmiany na badanej stronie internetowej pozytywnie wpływają na podwyższenie wskaźnika konwersji. Jest on w tym przypadku procentem użytkowników, którzy po przejrzeniu strony kupili produkt czy zapisali się na newsletter.

Optymalizator bada najczęściej: nagłówki na podstronie, czcionkę, różne wersje zdjęć, opisy, układ na stronie czy ceny. Przejdźmy do etapów przeprowadzania doświadczenia.

Pierwszym z nich będzie rzecz jasna-założenie konta Google AdWords, jeśli jeszcze go nie posiadamy. Drugi to identyfikacja strony testowej i konwersji (strona testowa czyli ta, która objęta jest doświadczeniem, strona konwersji to ta, która wyświetla się po zakupie lub zapisie do newslettera, np. podziękowania). Trzeci etap to generowanie kodu-częsta, standardowa procedura. Na tym etapie również decydujemy, które elementy strony mają się zmieniać w zależności od testujących użytkowników. Czwarty etap to instalacja skryptów Optymalizatora Witryny. Oznacza to, że skrypty, które zostały przez nas wygenerowane w poprzednim etapie należy wkleić w kod źródłowy swojej strony. Pamiętajmy, że istnieją trzy typy skryptu: sterujący, sekcji, kod śledzenia. Kiedy już zakończymy instalowanie skryptów, sprawdźmy czy strony wyświetlają się w sposób prawidłowy. Jeśli chcemy sprawdzić czy skrypty zainstalowały się poprawnie, skorzystajmy z przycisku ,,sprawdź tagi na stronach” w dole podstrony optymalizatora. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o skryptach, zajrzyj na strony pomocy Google. 🙂 Piąty etap to dodawanie wariantów testowanych sekcji podstrony testowej. Tutaj tworzymy badane warianty testowanych sekcji. Ostatni etap-szósty to zatwierdzenie doświadczenia. I start! Prawda, że proste?

Co z raportami? Pierwszy omówimy raport o kombinacjach. Przedstawia on nam dane o uzyskiwanych wskaźnikach konwersji na testowanych wersjach badanej podstrony. Szacuje i określa on również przyszłe wskaźniki konwersji dla poszczególnych wersji testowanych kombinacji. Dowiemy się więc z niego, która wersja podstrony będzie najbardziej efektowna. Kolejny to raport o sekcjach strony. Skupia się on przede wszystkim na najskuteczniejszych odmianach każdej sekcji testowej.

Reasumując: jest to bardzo przydatne narzędzie, pod warunkiem, że odpowiednio i w poprawny sposób z niego skorzystamy. Zapomnijmy więc o ,,tak mi się wydaje” i potwierdźmy zmiany na naszych stronach internetowych realnymi liczbami! Na koniec dodamy jeszcze, że Optymalizator Witryny Google w praktyce jest bardzo prosty w obsłudze. Skorzystajmy więc z niego-zupełnie za darmo! 🙂

[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa