ClickCease

Fakty i mity o sklepach internetowych-czy każdy taki sklep skazany jest na klęskę?

utworzone przez | Kwi 22, 2010 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Temat sklepów internetowych okazuje się bardzo obszerny i co najważniejsze, interesujący. Zdecydowanie za mało czasu jemu poświęcamy. Pora to zmienić. Dziś kolejna porcja materiału w tym temacie-napiszemy Wam co uważać za mit, a co za fakt, jeśli chodzi o sklepy internetowe.
[signinlocker]
Zapewne znacie grupę osób, która twierdzi, że dla niej sklep internetowy okazał się żyłą złota, ale również taką, która uważa tego typu interes za nieopłacalne bagno, albo przynajmniej coś na czym nie da się zarobić. Ta druga grupa dopatruje się pewnie tylko ogromnej ilości konkurencji, wielu oszustów, walk cenowych… Ile w tym wszystkim jest prawdy? Przekonajcie się sami, czytając nasz dzisiejszy post. Jeśli więc chcesz poznać fakty i mity na tema sprzedaży internetowej, nie pozostaje nam nic innego, jak tylko zaprosić do lektury.

Mit czy fakt na którym głównie opierać będzie się artykuł to to popularne stwierdzenie: „Założę sklep internetowy i będę zarabiał w sieci”. Te zdanie częściej zderza się z falą krytyki, niż uznania czy podziwu. Ale czy Wy też uważacie, że wszystkie tego typu interesu są skazane z góry na porażkę? Niestety, większość z Was pewnie tak uważa. Są przekonani, że pozycję na rynku sklepów internetowych zajęły już co niektóre witryny i nie da się przez nie przebić. My obalamy ten stereotyp, gdyż słowo trwale w biznesie tego typu ma różne znaczenie. Faktem jest, że niektóre sklepu w Internecie faktycznie skazane są na porażkę, jednak nie wszystkie, niektóre mogą cieszyć się naprawdę ogromnymi szansami powodzenia.

Jeden z popularnych polskich serwisów określa aktualną liczbę sklepów internetowych w Polsce na nieco ponad 7000 tysięcy. Chociaż co niektórzy znawcy, uważają że do końca roku 2009 mogło tam działać nawet 20 000 tysięcy stron internetowych tego typu. Ale sklep sklepowi nie równy-dlatego nie każdy się utrzymał.

Mimo wszystko te 7000 tysięcy sklepów jest dobrym znakiem w polskim e-commerce. Istnym eldorado, są dane, które pokazują, że ponad 25% populacji przynajmniej raz zrealizowało zakupy w sieci, a blisko 60% populacji to praktykujący Internauci. W rzeczywistości więc potencjał e-commerce jest ogromny, ale…

Nie można spoglądać w tym kierunku jedynie przez różowe okulary. Duża część polskich sklepów jest nierentowna, prawie połowa ledwie wiąże koniec z końcem i zaledwie mała końcówka zjada wisienkę ze szczytu tortu. Dlaczego tak się dzieje? Wiele małych sklepów chcę dorównać tym ogromnym, które swoją pozycję budowały przez lata. Takie podejście zawsze spotka się z uderzeniem głową w mur, rozczarowaniem i coraz częściej porażką.

Aby więc wykorzystać potencjał (który naprawdę jest ogromny) naszego e-commerce należy wystrzegać się kolorowych okularów. Osoba zaczynająca w tej branży powinna przede wszystkim skupić się na poznaniu podstawowych kwestii edukacji biznesowej, posiadać wiedzę o możliwych do przyjęcia strategiach realizowania e-biznesu. Musi również pamiętać o tym, aby nie mieć marzeń o realizowaniu kolejnego ogromnego sklepu czy hurtowni. Takie postępy wymagają kilkuletniego i wielomilionowego wkładu, który kto wie, może w PRZYSZŁOŚCI czeka i Ciebie? Powinna również skupić się na poznaniu podstaw wiedzy o kanałach dystrybucji i optymalizacji łańcucha logistycznego. Koniecznie również musi skupić się na analizie konkurencji, mieć dobry pomysł na wykreowanie, uzupełnienie lub wyodrębnienie niekonkurencyjnej niszy, ale także na strategie promocji i plan stopniowego (małymi kroczkami) rozwoju firmy.

Jeśli decydujecie się na założenie własnego sklepu internetowego, nigdy nie kopiujcie innych, starajcie się być oryginalni, indywidualni-dzięki temu dołożycie ogromny krok do wyróżnienia się z tłumu konkurencji. Miejcie na uwadze, że nawet w najbardziej zatłoczonej branży IT, wciąż można znaleźć swoją żyłę złota. I nie zapominaj specjalizować się w faktycznie interesującym Cię kierunku, a znajdziesz swoją autostradę zysku.
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa