ClickCease

Google Adwords dla sklepu internetowego

utworzone przez | Lip 23, 2008 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Tworzenie słów kluczowych na bazie nazw produktów i kategorii produktów jest jedną z najbardziej efektywnych dróg tworzenia kampanii AdWords dla witryny Ecommerce czy też sklepu internetowego.

[signinlocker]

Taką bazę możemy przetworzyć w Excelu za pomocą makr, a następnie importować do Edytora AdWords.

Przy takim tworzeniu kampanii często pojawia się problem. Jaki? Częste zmiany na liście produktów, które obecnie ma w sprzedaży dany sklep. Jak wiadomo, przy sporym ruchu internetowym, mogą one zmieniać się z ogromną prędkością… Jak więc szybko wyłączyć reklamę w momencie, kiedy niektórych produktów już nie jesteśmy w stanie sprzedać? Ręczna obróbka baz danych byłaby w wielu przypadkach wręcz niemożliwa, a przynajmniej można by ją było nazwać pracą syzyfową…

Nie ma się co obawiać, gdyż do szybkiej aktualizacji kampanii AdWords można bezproblemowo wykorzystać Excela. Kiedy tworzyć będziemy słowa kluczowe dla kampanii AdWords biorąc pod uwagę nazwy produktów w bazach danych na których przygotowujemy zbiór danych do importu do Edytora AdWords pozostawiamy unikalny numer produktu. Jest to numer identyfikacyjny.

Po pewnym czasie, kiedy kampania jest już w pełni aktywna, możemy domyślić się, że kilka produktów jest już niemożliwych do sprzedaży, gdyż zwyczajnie ich brakuje. W takiej sytuacji z danej bazy danych pobieramy listę produktów, których już nie sprzedamy. Taką bazę wklejamy do dokumentu Excel. Musi to być plik na którym pracowaliśmy przy początkowym tworzeniu kampanii AdWords. Nowe dane powinny zostać wklejone obok tych starych. Następnie należy utworzyć nowy plik w którym uruchamiamy funkcję, które przeszukuje starą bazę w poszukiwaniu produktów z nowej bazy. W momencie, kiedy narzędzie natrafi w starej bazie na produkt, będący również w nowej bazie oznacza to, że jest to produkt, który nie może zostać już sprzedany. W tej sytuacji słowo kluczowe będące przy takim produkcie zostaje wstrzymane. Tam ten proces nazwany będzie: paused. Ostatecznie o Edytora AdWords importujemy dane z starej bazy danych z nową kolumną wskazującą, które słowa kluczowe z starej bazy danych powinny zostać wstrzymane.

Skomplikowane? Może troszkę… Warto jednak z tego skorzystać, aby nasza praca faktycznie nie okazała się syzyfowa…

[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa