ClickCease

Google rekomenduje dobre praktyki dla stron mobilnych

utworzone przez | Sie 19, 2013 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Jeśli chcemy, by nasza witryna mobilna przyniosła pozytywne efekty, warto zwrócić uwagę na kilka kwestii, które pozwolą nam na lepsze dostosowanie strony do urządzeń mobilnych.
[signinlocker]
Szybkie działanie
Współczesny świat niejako wymusza wielozadaniowość. Nie inaczej rzecz ma się w przypadku działań w internecie. Korzystając z przeglądarek internetowych bardzo często użytkownicy otwierają kilka stron za jednym razem. Dlatego tak ważna jest szybkość otwierania się stron. Kwestia ta wydaje się szczególnie istotna w przypadku mobilnych odsłon serwisów. Użytkownicy liczą na to, że nasza strona szybko się załaduje a informacje, których szukają zostaną podane w przejrzysty i dostępny sposób.

Użytkownik ponad wszystko
Witryna mobilna powinna być dostosowana do tego, że użytkownik nie ma możliwości skorzystania z niej poprzez użycie standardowej klawiatury i myszki. Dlatego nawiązanie kontaktu czy dokonanie zakupu powinno być możliwe za pośrednictwem dotknięcia palcem. Strona powinna odznaczać się dużym stopniem intuicyjności. Pamiętajmy by nie mnożyć niepotrzebnych formularzy oraz zbędnego wpisywania tekstu.

Prosta obsługa
Przesadna ilość przycisków rozbija koncentracje użytkownika oraz wymaga od niego zwiększonej decyzyjności. Dlatego nasza strona powinna odznaczać się prostotą. Użytkownik powinien jak najszybciej dotrzeć do informacji, których poszukuje. Nie zapominajmy o czytelnym umieszczeniu przycisków powrotu do poprzedniej strony i strony głównej. Zadbajmy również o to by przewijanie strony nie było konieczne lub było intuicyjne.

Używaj lokalizacji
Jeśli prowadzimy firmę, która ma swoje oddziały w kilku miejscach, przydatne może okazać się użycie lokalizacji pozyskanej z telefonu użytkownika. Pozwoli to na automatyczne wskazanie informacji dotyczącej naszej placówki w określonym mieście. Możemy bowiem przypuszczać, że właśnie takie informacje będą dla użytkownika najbardziej przydatne.

Bądź gotowy na zmiany
Każdy z nas marzy o tym, by produkt raz stworzony nie wymagał późniejszych korekt, ale jest to niemożliwe. Zazwyczaj musimy na bieżąco sprawdzać działanie naszej strony oraz poprawiać ewentualne błędy. Powinniśmy mieć również na uwadze zmiany zachodzące w technologiach mobilnych, które pozwolą nam na udoskonalanie naszej strony.

Obsługa na wyciągnięcie jednego palca
Mobilne strony internetowe obsługujemy zazwyczaj jednym palcem. Dlatego koniecznie powinniśmy zadbać o to, by przyciski były odpowiednio duże, tak by bez problemu użytkownik mógł w nie trafić. Klikanie przypadkowy przycisków i wybieranie niezamierzonych opcji może skutkować zniecierpliwieniem użytkownika oraz niechęcią do naszej strony.

Wymienione wskazówki to wierzchołek góry lodowej, warto mieć na uwadze zwłaszcza takie cechy, jak bieżąca obserwacja, nastawienie na zmiany oraz intuicyjność i łatwość obsługi.
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa