ClickCease

Jak Google ocenia unikalność tekstu?

utworzone przez | Lut 21, 2013 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Treść pełni istotną role w pozycjonowaniu. To właśnie ona jest oceniana przez algorytmy, dzięki czemu treści najbardziej wartościowe trafiają na wyższe pozycje w wyszukiwarkach. W jaki sposób jednak odbywa się tego rodzaju sprawdzanie i na co warto zwrócić uwagę podczas tworzenia tekstu?
[signinlocker]
Pierwszym etapem, który podejmuje wyszukiwarka jest przyporządkowanie tekstu do odpowiedniego języka, odbywa się to na podstawie zebrania słów, które znajdują się na stronie. Następnym etapem jest znalezienie najbardziej adekwatnych treści, do podanych przez użytkownika fraz. Treść zapytania musi być dopasowana do znalezionych tekstów. Ze zbioru dokumentów, które pasują do zapytania, tworzony jest ranking. Kolejność uzależniona jest od wielu czynników. Jednym z takich parametrów jest unikalność tekstu. Tworzona jest według założeń algorytmu. Tekst unikalny jest lepiej oceniany niż tekst, który się powiela. Duplikowanie treści, sprawia, że strona zajmuje niższa pozycje w wyszukiwarkach w odniesieniu do wszystkich fraz.

W jaki jednak sposób Google sprawdza, która z treści jest duplikatem? Google sprawdza, która ze stron jest właścicielem treści, a która je tylko powiela. Zazwyczaj posiłkuje się ono ustaleniem daty powstania artykułu. Ta strona, na której tekst znalazł się po raz pierwszy, staje się niejako jego właścicielem.
A jak Google dokonuje sprawdzenia niepowtarzalności tekstów? Otóż, wyszukiwarka działa według algorytmu. Wskaźnik niepowtarzalności otrzymuje poprzez porównywanie tekstów w indeksie wyszukiwarki. Indeksuje nowy tekst i sprawdza go przez podobieństwo z innymi. Zwraca również uwagę na słowa kluczowe. Istnieje oczywiście minimalny procent dopuszczalności podobieństwa. Jeśli mamy dwa takie słowa obok siebie, jak inne strony, to nasz tekst zostanie użyty za unikalny. W przypadku trzech słów, już prawdopodobnie nie.

Jak stworzyć unikalny tekst? Najlepiej pisząc go z głowy, choć czasami trudno się na niczym nie wzorować. Jeśli chcemy sprawdzić unikalność naszego tekstu możemy wykorzystać między innymi różnego rodzaju strony, na które możemy wkleić nasz tekst. Automatycznie dokonają one porównania z innymi tekstami znajdującymi się w sieci, a my dowiemy się, na ile nasz tekst jest unikalny. Możemy też dokonać tego samodzielnie poprzez wpisywanie w wyszukiwarkę naszych fraz z tekstu. Sporym ułatwieniem są również programy ściągnięte na komputer, które pozwolą nam na sprawdzenie wyrażonej w procentach unikalności tekstu. Dlaczego Google w ogóle zajmuje się badaniem unikalności treści? Wynika to z ilości występujących stron i mnogości treści. Google segreguje je w taki sposób, by użytkownik otrzymał treść najbardziej mi przydatną.

Na koniec, pamiętajmy również, że obok unikalności równie istotna dla wyszukiwarki jest wartość naszego tekstu. Dlatego nie tylko dbajmy o jego oryginalność w stosunku do innych stron, ale i wartość, którą niesie dla czytelnika.
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa