ClickCease

Jak komentować blogi?

utworzone przez | Sie 25, 2011 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Niektórzy pewnie pomyślą-co za banalny temat. Niestety, kwestia tego jak komentować blogi, a raczej jak ich nie komentować okazuje się dość rozbudowana. Każdy w tym temacie ma również inne opinie i spostrzeżenia-dlatego nie da się tych zasad opisać w kilku punktach. Przydałby się mały poradnik dotyczący kultury komentowania.
[signinlocker]
Dlaczego właściwie odwiedzamy czyjeś blogi i zostawiamy tam ślad po sobie w postaci komentarzy? Powodów jest wiele, a każdy podchodzi do tego indywidualnie. Najczęściej wchodzimy na blogi w poszukiwaniu interesujących nas treści, komentujemy je, gdyż temat odpowiada naszym wymaganiom bądź też nie. Chcemy kogoś pochwalić, podziękować mu, zadać pytanie, podzielić się swoimi spostrzeżeniami, wskazać na błąd w tekście itd. W sieci jesteśmy również odważniejsi. To właśnie tam często pragniemy wejść w polemikę z autorem bloga bądź jego użytkownikami-to kolejna częsta przyczyna dodawania komentarzy na blogu. Niestety, blogi coraz częściej zawdzięczają komentarze znajomym autora, a nie swojej treści. Wiadomości typu: ,,proszę zostaw mi komentarz” nie należą do rzadkości. Internauci nie chcą aby znajomym było przykro i zostawiają po sobie ślad-nieważne, że treść jest niewartościowa, a komentarz nic nie wnosi do bloga, prócz tego, że po prostu jest. Równie często zostawiamy komentarze po prostu po to aby zostawić link do siebie. Smutne, ale niestety prawdziwe.

Istnieją specjalne programy funkcjonujące w sieci, które dodają spamerskie komentarze. Praca takiego programu polega na tym, że komentarze dodawane są masowo. Zawierają one określoną treść, często link, a także autora. Udaje on po prostu człowieka. Ich treść jest bardzo ogólna, np. bardzo interesujący blog, ciekawy artykuł-na pewno skorzystam ze wskazówek. Naszym zdaniem ta metoda jest nieetyczna. Nie próbuj tego w domu! 🙂 Sieć przez komentarze tego typu jest zaśmiecana, a my blogerzy tracimy wiele cennego czasu, aby oczyścić z nich bloga i usunąć wypowiedzi spamerskie.

Sprawa wygląda więc następująco-komentarze prawdziwych użytkowników nie powinny być ogólne, tak aby nie można było ich pomylić z tymi, które pisze maszyna spamerska. Treść dodawanego komentarza zawsze powinna pasować do jednego, konkretnego artykułu, a nie całego bloga czy wielu artykułów. Jeśli natomiast Twój komentarz nie będzie nawiązywał bezpośrednio do artykułu, możesz się spodziewać, że istnieje niemałe prawdopodobieństwo, że autor, który ceni swojego bloga po prostu go usunie. Skąd ma wiedzieć czy dodało go spamerskie narzędzie czy użytkownik ma po prostu mało do powiedzenia lub zwyczajnie chce jedynie podziękować za wpis? Twój komentarz nie musi być długi-wystarczy, że choć w niewielkim stopniu odniesiesz się do treści.

Choć blogerzy nie narzekają z powodu nadmiaru komentarzy na blogach, to bardzo cieszą się gdy są one wartościowe, a użytkownik dzieli się w nim swoimi spostrzeżeniami. Pamiętaj więc, aby zawsze komentować z głową. Dodawaj takie wpisy, jakie chciałbyś aby użytkownicy zostawiali na Twoim blogu po sobie.
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa