Jak korzystać z mediów społecznościowych?

utworzone przez | Mar 30, 2014 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Konieczność obecności w mediach społecznościowych dla wielu firm wydaje się czymś oczywistym. Nie każdy jednak wie w jaki sposób należy prowadzić profil, by był ciekawy dla naszych klientów oraz w jaki sposób należy mierzyć efektywność poczynionych przez nas działań.
[signinlocker]
Facebook, Twitter, Google+ czy Instagram, to tylko kilka z portali społecznościowych, które są chętnie odwiedzane przez naszych potencjalnych klientów. Serwisy społecznościowe dają możliwość nawiązywania kontaktów z klientami i stanowią kanał komunikacji. Umożliwiają wejście w interakcje z obecnymi klientami oraz tymi potencjalnymi. To także sposób na kreowanie naszej marki. Dzięki wchodzeniu w dialog możemy zaznaczyć swoją obecność w sieci. Mamy również możliwość reagowania na to co mówią klienci i dowiadywania się, jakie są ich oczekiwania w stosunku do naszych produktów. Media skocznościowe pozwalają na szybkie dotarcie do grupy docelowej. Jest to przy tym stosunkowo tania forma reklamy, która pozwala na stworzenie aktywnej społeczności, która zrzesza się wokół naszego produktu.

Jednak w dobie coraz większej ilości profili należy pamiętać, że koniecznie musimy dostarczyć naszym klientom treści, które ich zainteresują. Na przykład informacji dotyczących tego, w jaki sposób mogą oni pełniej wykorzystać produkt lub poznać jego funkcjonalności. Dobrym sposobem na przyciągnięcie ich uwagi jest również udzielanie informacji w zakresie problemów technicznych czy zwrotu produktu. Czynne działanie w kanałach społecznościowych umożliwi nam również poznanie opinii klientów oraz uzyskać wiedzę o tym, w jaki sposób postrzegany jest nasz produkt. Dzięki czemu wzrośnie nasza wiedza z zakresu tego, co możemy zmienić na lepsze. Pamiętajmy, że samo umieszczenie treści związanych na przykład z aktualnymi promocjami to za mało. Dodać powinniśmy do tego jeszcze porady i wskazówki, które mogą przydać się naszym klientom. Dzięki czemu zbudujemy zaufanie i zaangażowanie społeczności. Treści nie zawsze muszą być dokładnie związane z naszą firmą, mogą być zabawne i nieco luźniejsze. Warto obserwować, jak użytkownicy reagują na nasze posty.

Jeśli chodzi o częstotliwość publikowania, to nie ma jednoznacznej odpowiedzi, na to pytanie. Uzależnione jest to w pewien sposób od tego, ile mamy do powiedzenia. Warto przetestować to na własnym przykładzie, sprawdzając aktywność użytkowników. Efektywność naszych działań mierzyć możemy w różny sposób, kluczowe wydaje się jednak ustalenie naszego głównego celu w oparciu o który dokonamy późniejszej analizy. Ewentualne zwroty mierzyć możemy poprzez ilość fanów ich aktywność oraz wzrost aktywności na naszej stronie lub w naszym sklepie. Pamiętajmy również, że lepiej być aktywnym na jednym portalu społecznościowym, niż posiadać kilka zaniedbanych profili.
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa