ClickCease

Jak podnieść wartość strony poprzez kolory?

utworzone przez | Lip 30, 2010 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Mamy upalny lipiec, piękne barwy na zewnątrz pobudzają w nas chęć do życia. Każdy lubi jak jest kolorowo, ciepłe barwy budzą w nas przecież energie. A czy można zwiększyć efektowność strony internetowej poprzez kolory? My uważamy, że tak, a Wy?

Kolory i na stronie internetowej okazują się niezwykle istotne. Podnoszą one bowiem wartość strony, są w stanie zatrzymać użytkownika na niej na dłużej, wzbudzić sympatię. To działa też w drugą stronę-mogą one odpychać i obniżać wartość witryny, utrudniać odbiór strony.
[signinlocker]
W dzisiejszym poście kilka wskazówek dotyczących kolorystyki na stronach www. A więc przejdźmy do sedna sprawy.

Jeśli chcesz aby strona była łatwa w odbiorze nie powinieneś na jednej podstronie stosować zbyt wielu kolorów. Podczas tworzenia strony powinieneś zastanowić się nad zebraniem kilku kolorów, zestawieniu ich i trzymaniu się właśnie tego zestawu. Nie warto mącić, bo co za dużo, to niezdrowo. Bądź też konsekwentny. Okazuje się, że na wszystkich podstronach serwisu powinno stosować się tą samą paletę kolorów. Musi tam istnieć spójność, aby użytkownik nie musiał no nowo uczyć się obsług serwisu. W przeciwnym razie użytkownik może się gubić, a serwis stracić na użyteczności. W kwestii kolorów istotne jest również dostosowanie kolorystyki do tematyki serwisu, ale również do grupy docelowej, która tam trafia. Znasz chyba stereotyp, że różowy kolor jest dla dziewczynek, a niebieski dla chłopców? Tak, to stereotyp, który niestety sprawdza się i współcześnie. I to sprawdza się nawet w sieci internetowej! Pamiętaj również o kontraście-wiele osób o tym zapomina. Jest on bardzo mały między tekstem, a tłem. W efekcie nasze oczy szybko się męczą, bolą, a my zniechęcamy się do strony internetowej i więcej na nią nie wchodzimy. Znasz to skądś? Jest również wiele osób, choćby z wadami wzroku, którzy z tego powodu w ogóle nie będą mogli skorzystać z takiego serwisu. Na pewno spotkałeś się już z problemem kontrastu. Nie pozwól, aby ta wada pojawiła się również na Twojej witrynie w sieci. Zadbaj o to aby kontrast pomiędzy tłem, a treścią był mocny, ale nie intensywny i rażący.

Narzędzia, które przy doborze palety kolorów mogą nam się przydać to przede wszystkim:

-http://www.colorschemer.com/online.html – szczerze polecamy, bo to naprawdę fantastyczne narzędzie, znajduje się tam próbnik kolorów pokazujących, ale również świetna pomoc podczas wybierania zestawów kolorystycznych na stronę internetową,

-http://colorschemedesigner.com/ – równie przydatne narzędzie, można tam choćby redukować wyświetlane kolory do “web safe”, czyli “bezpiecznych”.

Teraz już wiecie i wierzycie, że kolory na stronie internetowej wpłyną na ruch i rentowność witryny? Jeśli tak, koniecznie zajrzycie na strony wymienione powyżej i zapoznajcie się z zaproponowanymi narzędziami, które my zdecydowanie polecamy.
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa