Jak wyróżnić się spośród konkurencji? Rozszerzanie reklam Google AdWords.

utworzone przez | Wrz 11, 2009 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Na blogu Google Polska została niedawno udostępniona informacja o rozszerzeniach reklamy AdWords. W naszej opinii ten dodatek do reklamy może okazać się bardzo przydatny-stąd ten dzisiejszy artykuł. Może okazać się ono ciekawe zwłaszcza dla firm, które są nieduże. Jeśli więc taką posiadasz, poświęć chwilę i przeczytaj to co mamy do powiedzeni, a raczej napisania. 🙂
[signinlocker]
Rozszerzenie reklamy Google AdWords zauważamy szczególnie przy niektórych wyszukiwaniach lokalnych w wyszukiwarce Google. Mogą być one również wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google Maps.

Rozszerzenie reklam znacznie zwiększa widoczność reklamy. Szczególnie jeśli zapytania są lokalne i dotyczą konkretnych lokalizacji. Kolejny powód dla którego warto stosować rozszerzenie reklam, to fakt że podanie informacji o adresie może znacznie zwiększyć efektywność wydatków reklamowych. Potencjalny klient jeszcze przed kliknięciem uzyskuje informacje na temat lokalizacji firmy. O co w tym chodzi? Jeśli klient uzna, że lokalizacja jest dla niego zbyt odległa po prostu nie kliknie. A my? Oszczędzamy pieniądze.

Jeśli będziemy chcieli skorzystać z tego narzędzia, musimy wiedzieć, że adres firmy nie jest wyświetlany na każde zapytanie lokalne, nawet jeśli zostało ono zdefiniowane w naszej kampanii. Adres jest bowiem wyświetlany w przypadkach, gdy użytkownik, jest akurat w pobliżu tej firmy lub w przypadku, kiedy fragment adresu lub nazwa firmy są częścią hasła wyszukiwanego przez użytkownika.

Uwaga, niestety dodanie rozszerzenia reklamy AdWords jest możliwe tylko w nowym interfejsie AdWords. Jeśli chcemy je dodać, musimy przejść do zakładki Ustawienia danej kampanii, w drugiej sekcji tej zakładki, zatytułowanej Odbiorcy kliknąć przycisk Wyświetl trafne adresy wraz z reklamami (zaawansowane). Wtedy powinny pojawić nam się dwie opcje umożliwiające włączenia rozszerzeń AdWords. Pierwsza z możliwości, jeżeli dodaliśmy swoją firmę do Centrum Firm Lokalnych map Google (na tym samym koncie Google ) możemy połączyć konto AdWors z tym kontem i w ten sposób pobrać adres z adresu firmy w Centrum firm lokalnych. Druga natomiast w przypadku, jeżeli nie dodaliśmy lub też nie mamy swojej firmy w Centrum Firm Lokalnych map Google, możemy skorzystać z drugiej opcji, czyli ręcznego dodania firmy do panelu AdWords.

W późniejszym czasie podczas tworzenia rozszerzenia reklamy mamy możliwość dodać logo lub zdjęcie firmy jak również niestandardową ikonę. Przesyłane obrazy muszą jednak spełniać pewne warunki: dopuszczane są tylko obrazy wysokiej jakości, muszą odpowiadać charakterystyce reklamowanej firmy, wymiary loga lub zdjęcia mogą wynosić maksymalnie 125×125 pikseli, wymiary ikony niestandardowej mogą wynosić maksymalnie 16×16 pikseli, rozmiar pliku nie może być większy niż 20 KB, dopuszczalne są pliki typu: .JPG, .GIF, .PNG., obrazy i ikony muszą być nieruchome, nie mogą wprowadzać w błąd nakłaniając do kliknięcia w nieuczciwy sposób oraz bez względu na typ prowadzonej działalności zarówno obrazy i ikony muszą być odpowiednie dla osób w każdym wieku.

Jeśli informacji w naszym poście jest dla Ciebie za mało, odsyłamy do Centrum Pomocy AdWords, gdzie zdecydowanie znajdziesz ich o wiele więcej. My jednak mamy nadzieję, że nasz post również był dla Ciebie interesujący i co najważniejsze-przydatny! 🙂
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa