Jak zbudować markę?

utworzone przez | Mar 4, 2016 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Jeśli chcemy dotrzeć do klientów i wybudować markę, potrzebujemy środków komunikacji, którymi będziemy mogli do nich dotrzeć, czyli mediów. Dawniej te media były nieliczne. Internet nieco tę kwestię skomplikował, powiększając media do sumy niekiedy niezdolnej do dokładnego ujęcia w liczbach. W jaki sposób w tak różnorodnym świecie zbudować markę, która będzie rozpoznawalna?
[signinlocker]
Tradycyjna reklama kojarzy nam się z prasą, telewizją lub radiem. Do tego zbioru dochodzi obecnie internet, który jest ogromnym źródłem generowanych treści, jak również morzem możliwości, jeśli o sposoby reklamy chodzi. Każdy z tych kanałów pozwala dotrzeć do osób, które nie miały jeszcze do czynienia z naszą marką. Warto dodać również, że tradycyjna reklama kojarzona była zazwyczaj z przekazem jednostronnym, klient po prostu przyjmował to co do niego mówiliśmy, nie miał natomiast pola do wyrażenia swojej opinii nie mówiąc już o interakcji. Internet zmienił wspomniane kwestie. Wraz z nadejściem ery internetu wzrosła również ilość komunikatów, z którymi muszą sobie radzić odbiorcy. Spadła również rola mediów tradycyjnych, coraz więcej osób decyduje się bowiem na wybór internetu. Oczywiście w dalszym ciągu mają one znaczenie, ale muszą rywalizować i stają się jedną z opcji, nie zaś głównym kanałem. Firmy mają teraz do wyboru chociażby tworzenie blogów, strony internetowej, katalogów czy newsletterów, wszystko to pozwala im dobrzeć do odbiorców.

Klienci dostali natomiast liczne pola, na których mogą wyrażać swoje zdanie. Są to forach czy media społecznościowe. Przy czym dyskusja nierzadko toczona jest bez świadomości marki, o której mowa. Głosy tego rodzaju mają bardzo duże znaczenie, jeśli chodzi o to, jak postrzegana jest marka i czy potencjalny klient zdecyduje się zakupić nasz produkt. W końcu tego rodzaju głos, jest głosem niezależnym.

Przyjrzyjmy się teraz, w jaki sposób wygląda proces budowania świadomości marki, dzięki czemu łatwiej będzie nam uczestniczyć w jego poszczególnych elementach. W pierwszej kolejności konsument musi dowiedzieć się o istnieniu naszej marki, następnie zaczyna on zastanawiać się nad tym czy chce kupić nasz produkt. Kolejno zaczyna zbierać informacje na temat naszego produktu i rozważa inne alternatywy i w końcu decyduje się na zakup. Następnie jeśli spodoba mu się produkt wraca do nas.

Znając przebieg tego procesu możemy spróbować wpłynąć na decyzję zakupową konsumenta. Warto wspomnieć, że zakupy w internecie to nie są złożone z pojedynczej ścieżki. Jeśli klienta szuka dzisiaj informacji na temat naszego produktu, to nie pozyskuje ich z jednego źródła. Podobnie, jak różne mogą być miejsca, z których dowie się o naszym produkcie. Przy czym zdobyta wiedza bardzo często pochodzi od innych klientów, nie zaś z oficjalnego kanału formy.
Wpływ mediów społecznościowych na sposób kreowania marki czy świadomość klienta, nie dyskredytuje reklamy w tradycyjnych środkach. W dalszym ciągu są one dobrym miejscem do tego, by uświadomić naszemu klientowi, że istniejemy. Bardzo często wymagają one po prostu więcej inwencji twórczej, niż kiedyś, gdy kanały przekazu były mniej liczne.
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa