Porady: jaki powinien być mój avatar?

utworzone przez | Lip 11, 2010 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Niedawno napisaliśmy cieszący się popularnością post o tym jak stworzyć krok po kroku własny avatar. Wyjaśniliśmy Wam również czym on właściwie jest i dlaczego warto posługiwać się gravatarem. Zapomnieliśmy tam jednak o radach, które przydadzą się Wam podczas jego tworzenia, a raczej doborze odpowiedniego obrazka czy fotografii. Obiecaliśmy więc również post o tym-jest i on! 🙂
[signinlocker]
Wybór avatara nie jest prostym zdaniem. Jest to jak dodanie zdjęcia profilowego na cenionym portalu społecznościowym. Poprzez nie chcemy zaprezentować się jak najlepiej, bo przecież pierwsze wrażenie okazuje się niezwykle ważne. Avatar jest naszą wizytówką, która stwarza pierwsze wrażenie, bo to ją do rąk chwytamy często jako pierwszą.

Zanim zdecydujesz się na dodanie fotografii, która posłuży w przyszłości jako avatar najpierw przejrzyj zbiory swoich zdjęć. Wybierz te, które wydają Ci sie odpowiednie, skopiuj je do innego folderu i metodą eliminacji, wybierz najodpowiedniejsze. Pamiętaj, ta decyzja powinna być dobrze przemyślana, gdyż od dobrego gravataru wiele zależy. Ma on przecież w wielu przypadkach nie tylko być małym detalem w sieci, ale także narzędziem w budowaniu własnej marki w Internecie.

Jeżeli nie masz problemu w przedstawianiu własnej osoby, chcesz dać się poznać i sprawić wrażenie osoby jak najbardziej poważnej, elokwentnej i wzbudzającej zaufanie dodaj właśnie fotografię przedstawiającą własny wizerunek. Świetnie sprawdzają się tu zdjęcia z dokumentów, takie które dodajemy do CV. Są one poprawne, estetyczne, a my jesteśmy na nich dobrze widoczni. Jeśli jednak nie masz ochoty pokazywać się publicznie, nie lubisz tego lub zwyczajnie nie potrzebujesz publikować swojego wizerunku w sieci, wstaw obrazek. Super, jeśli mówi on coś o Tobie-przekazuje co lubisz robić, w jakiej branży pracujesz czy czym się interesujesz. Pamiętajmy, jednak że źle odbierane są obrazki przedstawiające nieprzyzwoite treści, elementy. Wszyscy zapewne domyślają się co mamy na myśli. Nie pokazuj również, że jesteś osobą słabą poprzez publikowanie wizerunku kogoś innego, np. osoby z branży, przypadkowego fejsbukowicza czy nawet gwiazdy. Poprzez to przekazujesz innym użytkownikom, że nie masz własnej osobowości, wzbudzasz nieufność. Tego typu avatary są tak odbierane-choćby nieświadomie przez innych. Jeśli masz firmę, warto w avatarze umieścić jej logo i nazwę. To świetna reklama, promocja, budowanie marki w sieci. Niektórzy jednak odbierają to jako lansowanie, nie zdziw się więc i ze złymi opiniami na ten temat. Kolejna możliwość to wrzucenie jako gravatar favicona (ikonki wyświetlanej w pasku adresu). I z takimi już się spotkaliśmy. 🙂

Gravatar to naprawdę genialna sprawa-stwórz go i przekonaj się sam! W poprzednim poście-przypominamy-wskazaliśmy krok po kroku jak stworzyć go z pomocą strony internetowej, na której również wszystko jest wyjaśnione szczegółowo.

Co Wy myślicie o gravatarach? Macie jakieś rady dla użytkowników, którzy jeszcze nie skorzystali z tej funkcjonalności?
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa