ClickCease

Jakich błędów nie popełniać w marketingu społecznościowym?

utworzone przez | Mar 14, 2012 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Obecność w mediach społecznościowych wydaje się obecnie koniecznością. Z jednej strony to doskonały sposób na to, by jako marka utrzymywać kontakt ze swoimi klientami, z drugiej strony świetna okazja do tego, by kreować swój wizerunek oraz zdobywać nowych konsumentów. Marketing społecznościowy wymaga jednak, jak każda branża nieco wyczucia oraz unikania pewnych błędów, które mogą nas wiele kosztować.
[signinlocker]
1.Dbaj o regularność
Założenie profilu w portalu społecznościowym to pierwszy krok do sukcesu, na nic się on jednak nie zda, jeśli wrzucane przez nas posty i nasza ogólna aktywność będzie stosunkowo rzadka. W szybko zmieniającym się świecie użytkownicy, którzy bombardowani są tysiącami bodźców, powinni od czasu do czasu przypomnieć sobie o Twoim istnieniu. Pomoże w tym na pewno wrzucanie interesujących treści. Media społecznosciowe mają budować relację z klientem poprzez komunikację, trudno jednak mówić o niej gdy zaniedbujemy swój profil. Pamiętajmy o tym by dostarczać użytkownikom ciekawych treści, jak również odpowiadać na wiadomości użytkowników lub ich pytania. Jeżeli nie mamy czasu na to by prowadzić profil, to czasami lepiej z niego zrezygnować.

2. Kupowanie fanów
Choć wiele osób liczy swoją popularność przy pomocy ilości fanów, to nie jest to do końca miarodajne narzędzie. Powinniśmy pamiętać, że ilość rzadko wiąże się z jakością. Co prawda, duża liczba odbiorców dobrze wygląda, ale pamiętajmy o tym, że najważniejsze jest to, kim są nasi fani i czy interesują się branżą, którą reprezentujemy. W przeciwnym wypadku mamy do czynienia z grupą, która absolutnie nie jest zainteresowana produktami, czy usługami, które świadczymy. Pamiętajmy, że wiele renomowanych serwisów latami buduje swój profil i wizerunek marki. Dbając o jakościowe treści i aktywizowanie użytkowników.

3. Kupowanie profilów
Nie każdy chce kupować fanów, nie mówiąc już o żmudnym prowadzeniu profilu, dlatego woli od razu kupić cały profil. Ten błąd wiąże się z kwestią wcześniej wspomnianą, otóż jeśli kupimy profil, który wcześniej zajmował się inną tematyką, to musimy liczyć się z tym, że ludzie nie będą prawdopodobnie zainteresowani tym, co przynosimy my. Wiąże się to z automatycznym opuszczeniem przez nich naszego profilu. Wszystko dlatego, że grupa docelowa jest po prostu nietrafiona.

Ujmując rzec w skrócie, można powiedzieć, że istnienie w social mediach jest oczywiście korzystne, pod warunkiem właściwego prowadzenia profilu. W przeciwnym razie może nam zaszkodzić, zamiast pomóc. Dlatego, jeśli już zdecydujemy się założyć profil, róbmy to z głową i z uwzględnieniem naszej grupy docelowej. Działajmy kreatywnie zachęcając ludzi do lajkowania naszego profilu. Potrzeba na to nieco czasu, jednak w perspektywie nam się to opłaci.
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa