ClickCease

Jakie pytania zadać sobie podczas tworzenia tekstu na stronę internetową?

utworzone przez | Kwi 23, 2009 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Choćbyśmy znali wszelkie zasady językowe, ortograficzne, gramatyczne to tworzenie dobrej jakości treści na stronę internetowe nie będzie dla nas prostym zadaniem. Wymaga to poświęcenia dużej ilości czasu i energii, a także głowy pełnej pomysłów. Spełnienie tych trzech warunków nie daje nam jednak gwarancji, że przygotowany tekst będzie efektowny. Musimy jednak zawsze liczyć się z tym, że budowanie odpowiedniej treści ma olbrzymi wpływ na konwersyjność witryny internetowej. Należy więc przede wszystkim nauczyć się oddzielać to co podoba się nam, od tego co może spodobać się użytkownikom odwiedzającym witrynę.
[signinlocker]
Kiedy przygotowujemy treść zawsze zadawajmy sobie sześć podstawowych pytań-o których w dzisiejszym artykule. Powinno pomóc nam to w eliminacji zbędnego, niepotrzebnego czy po prostu złego tekstu. Sformułował je Gerreg Mcgovern. Nie wiecie kim on jest? To tak zwane guru copywriterów. Napisał książkę,pt. “Zabójczo skuteczne treści internetowe. Jak przykuć uwagę internauty?”.

Zanim jednak do nich przejdziemy chciałbym podzielić się z Wami jeszcze swoją radą zaczerpniętą od psychologów. Miarą wartości informacji nie jest to ile powiemy czy napiszemy, ale ile czasu będziemy przygotowywać nasz komunikat oraz ile informacji odrzucimy. Im więcej ich odrzucimy, tym bardziej wartościowy będzie nasz komunikat.

Czy to kogokolwiek obchodzi? To jest właśnie pytanie pierwsze i podstawowe. Tworząc treść, początkowo dowiedzmy się czy będzie ona obchodzić kogokolwiek, czy użytkownicy w jakiś sposób będą mogli z niej skorzystać, czy treść wynika z celu witryny. Nie patrzmy swoimi oczami podczas odpowiedzi na te pytania, ale oczami użytkowników.

Drugie pytanie, banalne: czy ta treść jest ciekawa? Każdy z nas lubi czytać to co faktycznie jest interesujące, aby była ona ciekawa, użytkownik powinien widzieć w niej korzyść dla siebie. Taka treść powinna więc nie tylko być informatorem, ale także powinna spełniać funkcję sprzedażową.

Kolejne pytanie brzmi: czy ta treść jest prosta? Prostota tworzonej treści jest bardzo istotnym aspektem. Nikt nie chce czytać skomplikowanych zdań, które mogą okazać się w efekcie końcowym niezrozumiałe. Jeśli strona nie jest kierowana do ścisłych specjalistów powinniśmy powstrzymać się od technicznego żargonu.

Zadajmy sobie również pytanie: czy nasza treść jest kompletna? Prosta treść nierzadko bywa niekompletna, bo przecież musi być prosta. Przed publikacją koniecznie sprawdźmy więc te kryterium. Zastanówmy się czy realizuje ona cele główne i cele poboczne użytkownika. Pamiętajmy żeby strona koniecznie odpowiadała na pytanie: dlaczego powinienem skorzystać własnie z tej strony? Pamiętajmy więc również o odpowiednim rozłożeniu linków, które będą jakby drogowskazami dla odwiedzających witrynę.

Czy ta treść jest zwięzła? Ta cecha odgrywa bardzo dużą rolę. Użytkownicy często nie czytają całej treści, a bardziej ją skanują. Bierzmy więc zawsze pod uwagę zasadę im mniej-tym lepiej. Czy słyszeliście kiedyś o zasadzie odwróconej piramidzie treści? Stosuje się ją podczas pisania treści do Internetu. Najpierw podajemy użytkownikowi główną część przekazu dającą wyobrażenie o wartości tej treści, a dopiero po “sprzedaniu” idei treści, przekazujemy tę treść. Pamiętajmy o nagłówkach ze słowami kluczowymi, bo to właśnie ich podczas skanowania szukają Internauci.

Czy treść jest poprawna językowa i aktualna? To już ostatnie pytanie, które powinniśmy sobie zadać. Błędy bardzo burzą wiarygodność strony. Sprawdźmy więc zawsze tekst wielokrotnie bądź skorzystajmy z pomocy drugiej osoby.

Mam nadzieję, że te pytania pomogą Wam tworzyć dobre treści na Wasze strony internetowe!
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa