ClickCease

LINKI W POZYCJONOWANIU CZ. II

utworzone przez | Gru 3, 2010 | Bez kategorii | 0 komentarzy

W ostatnim poście napisaliśmy już co nieco o tym temacie. Zawarliśmy tam kwestie związane z wartościowymi linkami (jakie to są, jak je pozyskiwać), a także wspomnieliśmy o zapleczu pozycjonerskim czy zadaniach różnych domen. Dziś pora na kolejną część artykułu z której dowiecie się… Przeczytajcie, a sami się przekonacie 🙂
[signinlocker]
W pierwszej kolejności poruszymy temat różnego IP. Bardzo ważne okazuje się zdobywanie hiperłączy ze stron o różnym adresie IP. Jak prędzej pisaliśmy, warto mieć linki z różnych domen-ale niestety to nie wystarczy, aby w pełni zasmakować sukcesu. Dlaczego? Jeśli wspomniane domeny, mają te same IP, ich wartość słabnie-niestety, takie są prawa SEO. Kiedy taka sytuacja jest możliwa? Szczególnie przy tworzeniu zaplecza w ramach jednego konta hostingowego. To właśnie dostawcy takich usług najczęściej stosują podobne rozwiązania.

Jakie sposoby więc wykorzystać podczas tworzenia zaplecza z różnym IP? Jednym z nich, chyba najczęściej spotykanym jest kupowanie usług serwerowych u różnych dostawców hostingowych. Trzeba się jednak liczyć z tym, że jest to kosztowne rozwiązanie. Warto rozglądać się za specjalnymi ofertami hostingów, które są przygotowane specjalnie pod pozycjonowanie – hostingi takie oferują więcej adresów IP w ramach jednego hostingu. Zapewne spotkacie się też z opiniami, że różne IP nie jest takie ważne w pozycjonowaniu. To też jest poprawna opinia, gdyż nie należy przesadzać z ilością różnych IP. Co mamy na myśli? Po prostu nie stawiajmy każdej nowej strony zaplecza na innym IP, ale kilka czy kilkanaście różnych IP w zapleczu z pewnością bardzo się przyda. Ponadto zawsze bierzmy pod uwagę fakt, że linkujemy nie tylko z własnego zaplecza, ale także z innych stron-w takich przypadkach już z reguły mamy urozmaicone IP.

Kolejna kwestia, którą obiecaliśmy poruszyć to opis hiperłącza. Podczas opisywania linka stosujemy słowa, frazy kluczowe określające zawartość witryny. Dzięki temu dana wyszukiwarka wie, jakie tematy porusza i czym zajmuje się dany serwis. Właśnie dlatego pamiętajmy o tym, żeby opisy były zróżnicowane, każdy z nich powinien być inny. Jeżeli wszystkie opisy będą podobne, wyszukiwarka taką stronę może uznać za sztuczną-taka sytuacja oczywiście zaszkodzi witrynie. Jaki jest cel takich linków? To nic innego jak symulowanie naturalnych odnośników. Hiperłącza w takiej formie najczęściej przez użytkowników wykorzystywane są na forach internetowych. Tam chociaż nie dają one siły i rentowności w sposób bezpośredni, dostarczą za to uwiarygodnienia naturalnego zdobywania linków, jeśli chodzi o spojrzenie wyszukiwarek.

Im więcej linków poprowadzi do pozycjonowania strony, tym większy powinien być zysk dla nas. Dodawanie takich łączy zawsze należy odpowiednio rozłożyć w czasie-to też reguła do zapamiętania dla Was. Delikatne dodawanie linków przynosi dobre rezultaty w przyszłości. Zacznijmy od katalogów, forum, blogów, precli. Znawcy tematu potwierdzą Wam, że dodawanie w ciągu jednego dnia kilkuset, czy kilku tysięcy linków w katalogach nie jest dobrym rozwiązaniem. Dlaczego? Nie jest to naturalne zdobywanie linków, więc może zaszkodzić witrynie, choć teoretycznie-pomyślicie-roboty wyszukiwarek powinny szybciej do nas trafić. Każda witryna musi przejść swój etap, dlatego zwiększanie ilości dodawania linków powinno być spokojne i stopniowe.

Chcemy jeszcze poruszyć zjawisko sandboxu czyli tłumacząc na język polski-piaskownicy. Pojawia się ono w przypadku gdy istniejący serwis zaliczy nagły przyrost łączy, wyszukiwarki często nie dołączają takich linków do strony docelowej (nie dostajemy siły pozycjonerskiej). W takiej wirtualnej piaskownicy odnośniki są przechowywane od 3 miesięcy do roku. Jeżeli linki w tym czasie nie znikną, zostają dołączone do strony docelowej-jest to forma zabezpieczenia.

Reasumując post pamiętajmy, że powinniśmy starać się pozyskiwać wartościowe linki, jednym z lepszych rozwiązań jest stworzenie zaplecza pod pozycjnujący serwis, dodawajmy linki z różnych domen i o różnych adresach IP, a opisy odsyłaczy powinny być zróżnicowane i oryginalne, dbajmy również o kilka mało wartościowych linków (aby proces ten wyglądał na naturalny), nie przesadzajmy z ilością dodawania hiperłączy w krótkim czasie-to tyle w skrócie jeśli chodzi o nasz poradnik.
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa