ClickCease

Co musimy wiedzieć o szukaniu słów kluczowych?

utworzone przez | Mar 25, 2007 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Istnieje kilka istotnych, wręcz podstawowych kwestii związanych z poszukiwaniem słów kluczowych. Decydującym elementem-jak łatwo się domyślić-jest oczywiście właśnie wybór dobrych słów kluczowych. Ma on wpływ na wiele elementów reklamy: koszty promocji, dotarcie do właściwej grupy docelowej czy konwersje sprzedaży odwiedzających stronę internetową. W jaki sposób nasz produkt czy usługa jest wyszukiwany przez Internautów? Przede wszystkim na początek zastanówmy się nad tym.

[signinlocker]

Podczas wybierania potrzebnych nam fraz czyli owych słów kluczowych musimy pamiętać o kilku regułach. Im słowa wymyślone przez nas będą bardziej ogólne tym istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że użytkownik, który odnalazł naszą witrynę zostanie naszym użytkownikiem czy też klientem. Z kolei im bardziej specjalistyczne i specyficzne frazy użyjemy tym mniejszy ruch internetowy mogą one generować. W przypadku słów ogólnych wyższe są również koszty wykupowania na nie reklamy czy zwyczajnie-pozycjonowania. Podczas wymyślania fraz, zastanówmy się nad wykorzystaniem długiego ogona słów kluczowych. Z wielu opinii wynika, że to właśnie on daje dużo wyższy wskaźnik zysku w inwestycji. Zamiast frazy ,,kubek” użyjmy ,,kubek walentynkowy”, ,,kubek z wakacji”, ,,kubek dla mamy”.

Jeśli naszym celem jest reklamowanie produktu lokalnie to musimy pamiętać o tym aby Google Trends największy nacisk położyć na dotarcie do chcianej grupy klientów. Istotne okazuje się tu ujęcie geograficzne-nie używajmy frazy ,,kosmetyczka”, a ,,kosmetyczka Poznań”. Jeżeli figurujemy pod nazwą marki to możemy się spodziewać, że nasz produkt będzie szukany właśnie pod jej nazwą. Nie bójmy się więc jej wykorzystać w podawaniu słów kluczowych i śmiało piszmy, np. ,,lakiery Inglot”.

Pamiętajmy, że liczy się wartość z danego słowa kluczowego, a nie liczba użytkowników. Wartością w tym momencie określiłbym różnicę pomiędzy kosztem, a przychodem z tego słowa. Patrzmy więc na nie pod kątem ROI, a nie ruchu internetowego. Istotną rzeczą jest branie pod uwagę przy ich wyborze również przyszłej konkurencji, a nie tylko tej teraźniejszej. Nie bójmy się też badać efektywności reklamowej naszych słów kluczowych. Jak? Jednym z przykładów jest choćby badanie korelacji wejść z wyszukiwarek na słowa kluczowe i sprzedaż produktów powiązanych z nimi.

Do znajdowania słów kluczowych istnieje również wiele pomocnych narzędzi. Są one chwalone przez użytkowników. Dlaczego więc nie spróbować skorzystać z nich? Jednym z nich jest Google Keyword External Tool. Pokaże on nam konkurencyjność słowa kluczowego czy częstotliwość jego wyszukiwania. Obecnie jest ono okrzyknięte najlepszym narzędziem tego typu w Polsce. My podchodzimy do niego z rezerwą, ale warto wyszukać w nim choćby słowa w które nie warto inwestować. Inne popularne narzędzie to. Ono również pokazuje częstotliwość wyszukiwanych słów w Internecie, ale uwaga(!) z podziałem geograficznym. Jest to fajne, gdyż pokazuje natężenie poszukiwań danej frazy w poszczególnych regionach nie tylko Polski, ale też świata. To narzędzie szczególnie przydaje się w biznesach lokalnych, ale też tym którzy pragną zrobić karierę na rynku europejskim czy ogólnoświatowym. Istnieje również lista publikowana przez portal Onet z popularnymi frazami wpisywanymi do wyszukiwarki-Boksy Onet.

Narzędzi jest sporo. Nie sposób je wszystkie tu wymienić. Tak jak nie sposób opisać tu wszystkie wskazówki i reguły dotyczące słów kluczowych. A Wy jakie spostrzeżenia bądź rady macie w tym temacie? Śmiało!

[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa