ClickCease

Te najbardziej efektywne teksty reklamowe AdWords…

utworzone przez | Paź 5, 2007 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Czy zastanawiałeś się kiedyś jakie ukazujące się teksty reklamowe AdWords okazują się najbardziej efektywne?

[signinlocker]

Skupimy się więc na kilku wariantach tych tekstów, a będą to: stosowanie cen w reklamach, gratisy, Keyword Insertion tool, unikanie narzędzia wstawiania słów kluczowych, krótkie teksty reklamowe, słowa pisane z dużej litery, dokładny opis produktu oraz jego cech, reklamy sprzedające korzyści, pytania w tekście reklamowym, aktualne teksty reklamowe i te przyciągające wrażenie. Skupmy się więc na rozwinięciu tematu i opisaniu poszczególnych elementów.

1. STOSOWANIE CEN W REKLAMACH-spotyka się to z bardzo pozytywnym odzewem użytkowników. Dlaczego? Po pierwsze zaoszczędzają czas użytkownikowi, ponieważ nie musi on już szukać najważniejszych szczegółów o niej, a po drugie według marketingowców bezpośrednio zwiększają zaufanie do oferty czy firmy. Aby jednak to zaufanie się pojawiło, muszą to być ceny realne, odpowiadające faktycznie ofercie.

2. GRATISY W REKLAMIE-bo kto nie lubi dostawać prezentów? Nasze społeczeństwo lubi dostawać coś za darmo. Załączając do naszej oferty gratis, pamiętajmy aby przedstawiał on realną wartość i wiązał się z poszukiwanym produktem bądź też usługą. Stopień powiązania kieruje się zasadą im większy-tym lepszy.

3. ZASTOSOWANIE NARZĘDZIA WSTAWIANIA SŁÓW KLUCZOWYCH-czyli tak zwane Keyword Insertion tool. To narzędzie powoduje wstawienie zapytania w tekst reklamy i wytłuszczenie ich w tekście. Nieraz jednak użytkownikom wydaje się, że reklama dotyczy ich poszukiwań, a w rezultacie dotyczy ona innego zakresu słowa kluczowego. W takich przypadkach wysoki CTR nie zawsze idzie w parze z wysokim zwrotem z inwestycji.

4. W PRZYPADKU SPOREJ KONKURENCJI-UNIKANIE ZASTOSOWANIA NARZĘDZIA WSTAWIANIA SŁÓW KLUCZOWYCH-nie jest to zaprzeczeniem tekstu wyżej, choć może się tak wydawać. Dotyczy on jednak innych uwarunkowań reklamy. Chodzi tu o sytuacje kiedy inni konkurenci (a jest ich duża liczba) stosują również to narzędzie. Wtedy najlepszym rozwiązaniem na wyróżnienie się z tłumu reklam sponsorowanych będzie właśnie nie użycie tego narzędzia.

5. KRÓTKIE TEKSTY REKLAMOWE-pozwalają one na wyróżnienie się z otoczenia, gdyż większość reklam wykorzystuje zazwyczaj maksimum znaków.

6. SŁOWA PISANE Z DUŻEJ LITERY-w Polsce jeszcze niewiele reklam AdWords zawiera teksty, słowa pisane z dużej litery. Dlatego właśnie ta technika pozwala na wyróżnienie się naszej reklamie spośród innych.

7. DOKŁADNY OPIS PRODUKTU I JEGO CECH-wiele osób operuje ogólnikami. To błąd. Użytkowników nie przyciągnie już tekst: ,,oferta na każdą kieszeń”. Szukają czegoś oryginalnego i dokładnego. Opiszmy więc krótko i zwięźle jak najwięcej informacji dotyczących danego produktu lub usługi. Pozwolą one lepiej dotrzeć ofercie do potencjalnego klienta!

8. REKLAMY KTÓRE SPRZEDAJĄ KORZYŚCI-popularną formą reklamy jest sprzedaż oferty poprzez przedstawienie korzyści płynących z jej zakupu. Pamiętaj tylko, aby ukazać jakie korzyści przyniesie mi produkt, a nie czy przyniesie to co bym chciał. O tym pisaliśmy prędzej w tekście-jak pisać dobre oferty?

9. PYTANIA W TEKŚCIE REKLAMOWYM-rozbudowują ciekawość, ale też zwracają uwagę klienta. Dzięki pytaniom tekst staje się bardziej osobisty, adresowany do konkretnego użytkownika.

10. ŚWIERZE I AKTUALNE TEKSTY-możemy wykorzystać tutaj informacje z show biznesu, polityki czy nawet pogody! Sprawdza się to przy ofertach krótkotrwałych.

11. PRZYCIĄGAJĄCE WRAŻENIE-należy wykorzystać słowa, które szczególnie silnie przyciągają uwagę użytkownika. Jakie to słowa? Sekret, gwarantowany, nielimitowany, wysoka jakość, potwierdzony przez, udowodniono, profesjonalny, promocja…

 

Tak więc podczas tworzenia tekstu reklamy AdWords nie wyczerpujmy tematu do końca. Pamiętajmy, że największy efekt te rady przynoszą wtedy, kiedy wykorzystamy ich kilka naraz. A czy Ty na podstawie indywidualnych doświadczeń możesz podzielić się z nami i naszymi czytelnikami innymi wskazówkami?

[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa