ClickCease

Jakie narzędzia pomogą nam przetestować szybkość strony?

utworzone przez | Gru 22, 2007 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Jak wiemy szybkość strony jest jednym z najważniejszych elementów, który bierzemy pod uwagę oceniając jej atrakcyjność. Pewnie mało osób wysoko oceni witrynę która jest spowolniona. Aby promocja była skuteczna, należy więc zadbać o szybkość ładowania informacji. Nie ma znaczenia czy będzie to blog, portal społecznościowy czy sklep internetowy-w każdym z tych i innych przypadków jest to bardzo ważne. Warto więc zapoznać się z kilkoma przydatnymi, a przede wszystkim darmowymi (co oceniamy na wielki plus) narzędziami, które pomagają ocenić prędkość ładowania serwisu internetowego. Znajdują one również elementy, które opóźniają te procesy czyli tak zwane wąskie gardła.

[signinlocker]

WatchScript jest jednym z takich narzędzi. Jest to polskie narzędzie, które pozwala nam szczegółowo wizualizować wczytywania poszczególnych elementów strony www. Dane, które poznamy dzięki korzystaniu z programu będą podzielone, np. na czas rozwiązania domeny na adres IP, czas nawiązania połączenia do serwera, czas wysłania zapytania do serwera czy czas otrzymania odpowiedzi od serwera.

Inne narzędzie to tools.pingdom.com/fpt/. Swoje dane przedstawia ono bardzo szczegółowo. Dzięki niemu poznamy wielkość ładowanych elementów witryny, ich umiejscowienie czy wynikowy czas ładowania całego serwisu.

Kolejny szczegółowy raport na temat poszczególnych elementów strony internetowej da nam Web Page Analyzer na websiteoptimization.com. Przedstawia czas ładowania poszczególnych bloków na witrynie czy czas ładowania witryny przy poszczególnych szybkościach łącza internetowego.

Jeżeli zależy nam na skorzystaniu z informacji na temat wczytywania się określonej podstrony w jednej z trzech dostępnych lokalizacji polecamy skorzystać z narzędzia WebsitePulse. W płatnej wersji lokalizacji jest jednak znacznie więcej.

Testowanie obciążenia serwera HTTP umożliwi nam JMeter. Jest to aplikacja instalowana na serwerze. Przedstawi nam ona symulacje rzeczywistego obciążenia strony przez innych użytkowników.

Wtyczka do Firefoksa zwana Extended Statusbar, pozwoli nam zobaczyć dane na temat ładowania podstrony serwisu na pasku przeglądarki..

Jeśli zależy nam na sprawdzeniu i wizualizacji czasu ładowania konkretnych zdarzeń na stronie w przeglądarce Firefox, polecamy Load Time Analyzer.

Jeśli jesteśmy dość światowi to skorzystajmy z InternetSupervision.com/. To narzędzie pozwoli nam sprawdzić czas ładowania strony w różnych punktach na świecie.

Ktoś korzystał?

[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa