ClickCease

Niusy w analityce internetowej czyli źródła ruchu

utworzone przez | Lis 22, 2011 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Od teraz na analizę witryny poświęcisz jedynie kilka minut dziennie. Przytaj nasz post o źródłach ruchu internetowego i stań się ekspertem w tej dziedzinie.

Aby być naprawdę aktywnym w sieci należy określić które z kanałów zdobywania ruchu internetowego okazują się istotne z punktu widzenia założonych przez nas celów związanych z biznesem. Taka analiza pozwoli nam zainwestować w te kanały ruchu internetowego, które są w stanie przynieść nam najbardziej wartościowych użytkowników.
[signinlocker]
My polecamy skupić się na raporcie w Google Analytics. Przejdziemy do niego wchodząc kolejno do podstron: źródła odwiedzin, źródła, a następnie cały ruch. Temu raportowi wystarczy poświęcić zaledwie 10 minut tygodniowo! Jeżeli ważną kwestią jest dla was jest zaangażowanie liczone średnim czasem wizyty użytkownika to ten raport na pewno spełni Wasze oczekiwania.

Istotne są również raporty celów. Wiele narzędzi (w tym między innymi Google Analytics) umożliwia definiowanie celów witryny. Po ich definicji możemy w prosty sposób ocenić, które źródła ruchu internetowego najbardziej przyczyniają się do realizacji celów. Raporty celów najprościej jest wykonywać poprzez raporty niestandardowe. Robimy je w obrębie grupy danych (odwiedziny i realizacje poszczególnych celów) oraz analizy wymiarów (źródło/medium). Mierzmy cele nie tylko bezpośrednie, ale również te pośrednie. Pośrednimi celami w obu przypadkach mogą być: zapisy na newsletter, dodanie “+1″ dla witryny w obrębie Google+ lub “Lubię” na Facebooku, dotarcie użytkownika do podstrony “Kontakt”, zapoznanie się z jakąś szczególnie ważną podstroną na serwisie i itp.

Nie należy również zapominać o analizie słów kluczowych-w tych czasach jest ona dość istotna, szczególnie wśród wyszukiwarki Google. Pozwoli ona ocenić które słowa kluczowe w wyszukiwarkach są najbardziej efektywne z punktu widzenia witryny, ale także da możliwość modyfikacji strategii rozbudowy treści na stronie. Ten raport w szybki i prosty sposób uzyskamy wchodząc w źródła odwiedzin -> źródła -> wyszukiwanie -> omówienie, wykorzystując wymiar dodatkowy: słowo kluczowe (pokazane na zrzucie dalej).

To tylko niektóre z raportów, które programy mogą Wam zaproponować. Warto jednak z nich korzystać. Pomoże nam to efektywnie alokować zasoby, lepiej dostosowywać to, co oferuje witryna do potrzeb naszych obecnych i przyszłych użytkowników. Starajmy się zawsze poprawnie przeprowadzać analizę danych strony internetowej. A to na pewno podpowie nam w które źródła ruchu internetowego warto inwestować!
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa