ClickCease

Nowe funkcjonalności Google Analytics

utworzone przez | Lis 14, 2013 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Jakiś czas temu Google wprowadziło nowy sposób zarządzania użytkownikami, a 1 października podczas Analytics Summit 2013 ogłoszono nowe funkcjonalności. Poniżej możecie zapoznać się z częścią z nich. Sprawdźcie z czego warto skorzystać.
[signinlocker]
Informacje o danych demograficznych
Google Analytics udostępniło możliwość przeglądania raportów oraz tworzenia segmentów opierających się o wiek, płeć oraz zainteresowania użytkowników. Nowa funkcjonalność pozwoli nam sprawdzić, jakie produkty są najczęściej kupowane przez użytkowników w określonym wieku. Jeżeli poprzez dostęp do danych wyciągniemy sensowne wnioski, będziemy mogli stworzyć naprawdę efektywne kampanie. Dlaczego? Ponieważ pozwoli to na stworzenie kampanii marketingowej, która będzie skierowana do określonej grupy odbiorców, a nawet niejako do konkretnego odbiorcy.

Śledzenie konwersji z różnych urządzeń
Bezpowrotnie minęły już czasy, kiedy internauci korzystali z jednego urządzenia podczas surfowania po sieci. Dzisiaj proces zakupowy może rozpocząć się na telefonie, a zakończyć na tablecie lub komputerze stacjonarnym. W jaki sposób możemy zbadać tego rodzaju czynności? Od tej pory będziemy mogli śledzić konwersje prowadzone na różnych urządzeniach. W jaki sposób to działa? Śledzenie konwersji na różnych urządzeniach dokonywane jest poprzez wykorzystanie danych zbiorczych, które gromadzone są od użytkowników zalogowanych w Google. Dla niektórych to może niewiele, ale ta funkcjonalność ma naprawdę spory potencjał.

Ulepszone raporty dotyczące źródeł ruchu
Na uznanie zasługuje również odświeżony wygląd raportów źródeł ruchu. Nowe raporty obrazujące pozyskanie, zachowanie i konwersję prezentują istotne metryki dotyczące źródeł ruchu. Tym sposobem jeden rzut oka pozwoli nam ustalić sposób zachowania użytkowników oraz stwierdzić, czy wykonują pożądane przez nas działania. Wspomniane raporty ABC zastąpią sekcję zatytułowaną “Źródła ruchu”.
Integracja Google Analytics z DoubleClick Manager i Google Play

DoubleClick jest ad-serverem Google korzystającym z danych pochodzących z ciasteczek. Za ich sprawą możemy odtworzyć historię otwierania stron użytkownika. Idąc dalej możemy odkryć jego preferencje. Ciasteczka pozwalają na stargetowanie kampanii reklamowej. Zintegrowanie tych dwóch kanałów umożliwi nam bliższe przyjrzenie się wszystkim kanałom marketingowym.

Integracja Google Play i Google Analytics pozwali na śledzenie poczynań użytkowników korzystających z aplikacji mobilnych. Dzięki temu możemy zbadać zachowania użytkowników od momentu zainteresowania kampanią reklamową, aż po przeglądanie produktów w Play Store i instalację aplikacji.
Jak widzimy dodane funkcjonalności mogą naprawdę sporo namieszać i pomóc w prowadzeniu marketingu. A to jedynie kilka z nich.
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa