ClickCease

Podsumowane – reklama w wyszukiwarkach

utworzone przez | Sty 23, 2008 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Kolejny rok za nami. Tak więc czas podsumowań jest teraz w pełni. I my postanowiliśmy zreflektować się nad minionym 2007 rokiem pod względem rynku reklamy w wyszukiwarkach. Co się w nim wydarzyło? Jakie trendy miały moc? Jakie wydarzenia były istotne?

[signinlocker]

Na polskim rynku w roku 2007 stopniowo wzrastał udział w wyszukiwarki Google. Jeśli spojrzymy na dane dotyczące procentowego udziału wyszukiwarek w Polsce, to właśnie przy Google z miesiąca na miesiąc słupek wzrastał i w poprzednim roku. Ten trend był do zauważenia regularnie przez kilka ostatnich lat. Uwaga! Jednak w roku 2007 wzrost ten nie był aż tak dynamiczny, jak kiedyś. Spowodowane to jest obecnym dość szerokim wyborem baz wyszukiwania.

Według rankingu.pl udział wyszukiwarki Google wzrósł w ciągu ostatnich miesięcy o około 7 punktów procentowych. W tym samym czasie udział wyszukiwarki Onet.pl i Wp.pl spadł odpowiednio z 8,5 do 4,4 procent i z 6,2 do 2,5 procent.

Również i we wspomnianym roku zauważalny był wzrost poziomu wydatków na reklamę w wyszukiwarkach. Wzrost ten jest bardzo szybki. Nie chcemy tutaj przedstawiać szczegółowych danych, gdyż w tym przypadku brak jeszcze dokładnych, a tym samym wiarygodnych danych na temat wydatków inwestowanych w reklamę w wyszukiwarkach reklamowych. Podejrzewamy, że będą one znajdować się w przedziale, ok. 105 mln w górę.

Wzrost odnotowano również w zakresie marketingowego wykorzystywania usług wiązanych z reklamą w wyszukiwarce. Współcześnie to właśnie reklama okazuje się być istotną częścią przemyślanych strategii marketingowych. Te strategie łączą elementy, które składają się na promocje w świecie online i offline, wykorzystują technologie mobilne i oczywiście… portale społecznościowe. 🙂

Nie należy również zapomnieć o takich zagadnieniach jak SEO i SEM. Jakie trendy zauważyliśmy w tym obszarze w minionym roku?

-rozwój podmiotów, które świadczą SEO oraz SEM,

-coraz więcej tradycyjnych domów mediów i agencji interaktywnych,

-coraz ściślejsza specjalizacja agencji SEM (odnosząca się do świadczonych usług, obsługiwanych segmentów klientów),

-rozszerzenie usług świadczonych przez tego typu podmioty (do przykładów należy podać doradztwo w zakresie Google Analytics, testowania stron lądowania reklamy),

-ekspansja niektórych agencji na rynki zagraniczne (otwieranie biura poza granicami Polski, świadczenie usług dla zagranicznych klientów),

-coraz większa aktywność PR,

-coraz więcej edukacji na rynku (organizowanie szkoleń, przystępowanie do stowarzyszeń branżowych),

-zauważalna walka o prestiż na rynku (wydawanie publikacji, zdobywanie certyfikatów),

-coraz większa elastyczność podmiotów świadczących usługi SEO i SEM, chodzi tutaj głównie o sposoby i warunki rozliczania (coraz rzadziej płacimy za ilość, a częściej za jakość i efekt końcowy reklamy).

Nasze czujne oko nie pominęło dziś również reklamodawców. Jeśli  nich chodzi zauważyliśmy głównie wzrost poziomu świadomości klientów w przypadku reklamy internetowej. Reklama została w końcu doceniona na poziomie sprzedaży, ale również promowania marki, a właściciele firm zaczęli dostrzegać jej rolę. Wzrosły również znacząco wymagania klientów. Nie chcą już oni samej obietnicy wykonania kampanii reklamowej, ale wymagają bardziej wymiernych rezultatów prowadzonej promocji w wyszukiwarce.

Poza tym zdecydowanie zwiększył się prestiż działań marketingowych w wyszukiwarce poprzez to, że wiedza związana z reklamą w wyszukiwarkach przestaje być domeną branżowych serwisów internetowych. Coraz częściej przecieka ona do codziennych gazet, radia czy telewizji.

Przeanalizować w tym miejscu należy również rozwój wyszukiwarek. Nie sposób nie zauważyć więc rosnącego stopnia zaawansowania algorytmów określających wyniki organiczne i sponsorowane wyszukiwarek oraz rozwiązań i produktów dostarczanych przez wyszukiwarki. Wszystko to wpływa na wymuszanie zmian w strategiach promocji i rozszerza potencjał marketingowy i sprzedażowy wyszukiwarek.

Ostatni rok był-naszym zdaniem-całkiem dobry w kwestii reklamy w wyszukiwarkach-przybyło sporo nowych rozwiązań, narzędzi do wykorzystania do promocji w wyszukiwarkach, rozszerzyły się funkcjonalności tych już dostępnych… Oby tak dalej. A w naszym artykule temat jest dość ogólny, gdyż trudno w krótkim tekście zawrzeć wszystkie szczegóły.

[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa