ClickCease

Polecana architektura informacji

utworzone przez | Sty 22, 2011 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Popularnością cieszył się nasz ostatni post dotyczący między innymi tzw. architekturze informacji na blogu. Postanowiliśmy więc dziś przedstawić Wam kilka-mamy nadzieje, cennych wskazówek-które warto wziąć pod uwagę podczas planowania rozmieszczenia informacji na blogu w momencie jego tworzenia.
[signinlocker]
Standardem, którego warto zawsze się trzymać jest rozpoczęcie górnego menu już od strony głównej-najczęściej właśnie z takim menu się z pewnością spotykacie. Prawidłowo, bo jest ono najkorzystniejsze. Na początku umieśćmy najważniejsze dla nas informacje, np. kursy, szkolenia, baza wiedzy itd. Dalej, na końcu menu swoje umiejscowienie powinna znaleźć zakładka forum czy kontakt. Przemyślaną sprawą jest również fakt, że kontakt zawsze powinien być wysunięty maksymalnie na prawo, natomiast strona główna na lewo. Dalej warto umieścić popularne ostatnio ikony społecznościowe. Naszym zdaniem tak złożone menu główne jest optymalne, tyle wystarczy aby było naprawdę zachęcające. Niektórzy decydują się dołożyć tam jeszcze kanał RSS lub inną formę subskrypcji. My jednak te elementy polecamy umieszczać niżej.

Jeśli chodzi o menu główne, fajnym elementem jest pewien detal kryjący się pod symbolem: “>>”. Ma on zostawanie w całym blogu. Oznacza, że dana pozycja menu zawiera listę rozwijaną. Niektórzy zapewne uważają, że detale, szablony, ułożenie bloga nie są istotne, najważniejsza jest treść. Nic bardziej mylnego-pamiętaj, każdy detal ma znaczenie. Twój blog powinien być dla Ciebie idealnie stworzonym dziełem sztuki.

W górnej części bloga warto również zamieścić elementy, które odwiedzającemu pozwolą Cię lepiej poznać. My polecamy fotografię i kilka słów o sobie-chociaż kto lubi pisać na swój temat?

Bardziej konkretnie. Po lewej stronie powinna znajdować się treść czyli wstęp, a później kolejno tytuł, obrazek i treść właściwa. Po prawej stronie należy umieścić sidebar, który zawiera ewentualne logo (warto mieć taki znak rozpoznawczy), tagline bloga no i wreszcie fotografie właściciela bloga i wspomniane wyżej informacje o tej osobie-uwaga(!) krótkie. Dalej jest miejsce na kategorie i pozostałe elementy, które chcemy umieścić na swojej witrynie. Kolejność tych elementów nie jest przypadkowa.
Wróćmy jeszcze do kwestii zakładki o mnie. Wiele osób chcę z niej zrezygnować-a to błąd. Użytkownicy chcą wiedzieć kto dla nich pisze, czyje słowa czytają, z kim dyskutują i polemizują. Blogi z tym elementem darzą większą sympatią, zaufaniem, traktują poważniej-dzieje się to mimowolnie, w ich podświadomości. Nie rezygnuj więc z tej części witryny.

Na koniec jeszcze kilka słów o kategoriach. Należy je umieszczać na takiej wysokości, aby każdy z odwiedzających nie miał problemu z widzeniem chociaż ich górnej części bez konieczności przewijania ekranu w dół. Jest to istotne, gdyż użytkownik nie widząc kategorii szybko się zniechęca.

Podczas projektowania architektury informacji pamiętaj, że Internauci są niecierpliwi i jeśli czegoś nie mogą odnaleźć wciskają po prostu krzyżyk w prawym górnym rogu.
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa