ClickCease

Prognozujemy trendy w marketingu internetowym na rok 2014

utworzone przez | Gru 16, 2013 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Każdy rok przynosi pewne zmiany związane z szeroko pojętym marketingiem. Niektóre z nich są zaskakujące i trudno je przewidzieć, większość z nich to jednak naturalny efekt wcześniejszych działań. Czego możemy spodziewać się w 2014 roku?
[signinlocker]
Postaw na wartościową zawartość
Algorytm wyszukiwarki Google każdego roku ulega licznym zmianom, nie zawsze jesteśmy w stanie dopasowywać się każdorazowo do tych zmian, można jednak wskazać pewien ogólny trend, który pozwoli nam na to, by nasza witryna była lepiej widziana przez roboty Google. Treść – oto słowo klucz, tworząc materiały pamiętajmy o tym, że to użytkownicy są najważniejsi oraz sposób w jaki pochodzą do naszej strony. Wiąże się to między innymi ze sposobem korzystania z dostarczanych przez nas treści. Wyszukiwarka dobrze postrzega naszą stronę między innymi wtedy, jeśli użytkownicy chętnie dzielą się naszymi materiałami lub komentują je. Stąd ważne są treści płynące z naszej strony i ich jakość. Śmiało możemy powiedzieć, że najistotniejszym trendem jest postawienie na content marketing. Zdecydowanie odchodzi się od umieszczania za wszelką cenę słów kluczowych w naszych tekstach. Wszystko dlatego, że Google chętnie promuje teksty, które uwzględniają potrzeby odbiorcy.

Mobilnie i lokalnie
Ciągle rośnie liczba osób, które przeglądają internet za pomocą urządzeń przenośnych, dlatego tak ważne jest to, w jaki sposób prezentuje się nasza strona na tego rodzaju urządzeniach. Istotne jest więc posiadanie strony wersji mobilnej lub przynajmniej strony responsywnej. Z tej przyczyny tak ważne jest zadbanie o to, by nasza strona wyglądała dobrze bez względu na to w jaki sposób jest przeglądana. Kolejnym równie istotnym elementem jest lokalne wyszukiwanie. Jeśli prowadzimy biznes lokalny to warto zadbać o to, by nasza witryna była zoptymalizowana pod kątem wyszukiwania lokalnego. Dzięki czemu użytkownik otrzyma wyniki związane z miejscem jego obecnego przebywania.

Pojawią się nowe narzędzia ROI
Już teraz nie brakuje narzędzi, które mierzą efektywność danych działań użytkownika, które wpływają bezpośrednio na nasze dochody. Jednak tak naprawdę w dalszym ciągu dość trudno jest ocenić efekt działania całej kampanii. W przyszłości prawdopodobnie możemy się więc spodziewać się nowych narzędzi kalkulujących ROI, które połączą wielopłaszczyznowość oraz długoterminowość działań. Wprowadzony jakiś czas temu Hummingbird również wpłynął na sposób wyszukiwania treści. Obecne trendy w sposobie postrzegania poszukiwanych materiałów i narzucanych im standardów, to przede wszystkim nie tylko zwrócenie uwagi użytkownika, ale przede wszystkim skłonienie go do interakcji i zaangażowania. Wpływ na to ma nie tylko wysoka treść naszych materiałów. Jeśli stworzymy coś czym warto podzielić się z drugą osobą automatycznie zyskamy szersze grono odbiorców. Może dlatego tak popularne staje się włączenie użytkownika w proces tworzenia marketingu, staje się on jego częścią, a co za tym idzie ma bezpośredni wpływ na to, jaki będzie ostateczny wygląd kampanii.
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa