ClickCease

Reklama mierzalna-czy umiesz ją wykorzystać?

utworzone przez | Cze 19, 2009 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Mierzalność rezultatów w niejednej dziedzinie odgrywa dużą rolę. Nie jest inaczej w przypadku reklamy internetowej i reklamy w wyszukiwarkach. Dziś, poruszamy ten temat, ponieważ niedawno mieliśmy do czynienia z ciekawym wykładem Avinasha Kaushika. Kim on jest? Znanym guru w dziedzinie web analytics i analityki internetowej. Polecamy poszukać całości artykułu w sieci, gdyż obejmuje on kilka istotnych kwestii w kontekście analizy działań reklamowych. W naszym artykule będą one opisane niestety dość ogólnikowo.
[signinlocker]
Na dokładne mierzenie zachować użytkowników pozwalają narzędzia analityczne. Mamy na myśli zachowania typowo rzeczywiste, a nie deklaratywne. Jeżeli chciałbyś się dowiedzieć, którymi funkcjonalnościami na naszej witrynie są faktycznie zainteresowani użytkownicy czy zmierzyć ruch internetowy powinieneś użyć właśnie badań tego typu. Takimi analitycznymi narzędziami jest, np. raport Google Analytics czy ocena wskaźnika odrzuceń.

Istnieją dwie możliwości jeśli chodzi o słowa kluczowe-nieduża ilość słów głównych oraz bardzo duża ilość niszowych słów. Część ruchu jest otrzymywana z krótszej kategorii, natomiast druga część z kombinacji dłuższej. Guru zauważa, że wielu marketerów nie docenia wartości słów niszowych. Każdego typu słów kluczowych nie należy więc interpretować w podobny sposób ani za pomocą tych samych mierników. Proces zdobywania klienta obejmuje bowiem kilka etapów. W przypadku niektórych typów słów kluczowych użytkownik nie zna jeszcze marki witryny, dopiero po przybyciu na witrynę zaznajamia się z nią. Te słowa kluczowe mają niższe prawdopodobieństwo wystąpienia konwersji niż słowa kluczowe związane z marką witryny.

Różne witryny, różne cele. Istnieje główny cel witryny oraz wiele innych, mikrocelów, które wiążą się z dodatkowymi celami, które zakłada sobie witryna. Jakie mogą być takie mikrocele? Wskaźnik zapisów na newsletter, ilość użytkowników, którzy odwiedzili podstronę oferty, ilość użytkowników, którzy założyli konto na serwisie itp. Można by wymieniać ich więcej-Ty co proponujesz? Z dodatkowymi, małymi celami związanych jest wiele mikrokonwersji. “Mikrokonwersje” w określony sposób mają wpływ na główny wskaźnik konwersji. Poprzez to warto je obserwować, analizować i liczyć, gdyż poniekąd maja swoją wartość pieniężną.

Na temat naszej witryny powinniśmy zbierać jak najwięcej informacji, która w późniejszym czasie przełoży się na naszą wiedzę. Im więcej jej, tym większy wpływ na jej los mamy my, a nie inne osoby, np. przełożony. Jakie narzędzie możemy wykorzystać w procesie zbierania wiedzy na jej temat? Idealny okazuje się Optymalizator Witryny. Już kiedyś o nim pisaliśmy, przypominamy-jest to darmowe narzędzie Google, służące do optymalizacji stron docelowych. Zapamiętajmy, że odpowiednie wykorzystania testów stron docelowych może przyczynić się do olbrzymiego podwyższenia ich efektywności.

Jeszcze jedna kwestia poruszona przez Avinasha Kaushika dotyczy odniesienia do konkurencji. Kiedy analizujemy witrynę powinniśmy poświęcić trochę czasu na zdobycie danych o konkurencji-o używalności i efektowności tych witryn. Narzędzie AdPllaner daje nam taką możliwość, ale jedynie w pośredni sposób. Ocena używalności witryn konkurencyjnych pomaga w lepiej planować nasze działania marketingowe i reklamowe.

To tyle. A na koniec-pozdrawiamy. 🙂
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa