ClickCease

Reklamy animowane Google AdWords

utworzone przez | Lis 25, 2008 | Bez kategorii | 0 komentarzy

W końcu przyszła pora na obiecany post związany z animowanymi reklamami narzędzia Google AdWords. Już dziś zapowiadamy, że w kolejnym poście opowiemy o reklamie Flash.

[signinlocker]

Przede wszystkim musimy na początku wyjaśnić czym w ogóle jest reklama animowana w narzędziu Google AdWords. Jest to szczególna forma reklam graficznych. Kieruje się je na witryny sieci partnerskiej za pomocą słów kluczowych lub też poprzez wybór konkretnych witryn sieci partnerskiej-podobnie jak w przypadku reklam statycznych. Różnią się one od zwykłej reklamy graficznej jednak tym, że rozpoczynają się animacją lub innymi dynamicznymi efektami-i to jest w nich fajne!

Aby móc je dodać należy jednak spełnić pewne wymagania-tu są one również identyczne jak w przypadku reklamy statycznej. Jakie one są? Dopuszczalnym formatem jest GIF i Flash. Muszą one być zgodne z skazówkami i specyfikacjami takimi samymi jak przy zwykłych reklamach typu graficznego. Limit to 50 KB (znowu to samo co w grafice). Animacja w reklamie animowanej może mieć długość maksymalnie 30 sekund (wliczając w to zapętlenia animacji – po 30 sekundach reklama musi być nieruchoma), a sugerowana szybkość przechodzenia klatek to15-20 fps.

Teraz czas na dopuszczalne rozmiary:

-baner: 468 x 60.

-długi baner: 728 x 90

-kwadrat: 250 x 250

-mały kwadrat: 200 x 200

-duży prostokąt: 336 x 280

-baner śródtekstowy: 300 x 250

-wieżowiec: 120 x 600

-szeroki wieżowiec: 160 x 600 .

Istnieją również inne, dodatkowe wymagania. Nie wolno wykorzystywać reklam, które w podstępny sposób nakłaniają klienta do kupna produktu lub usługi. W szczególności dotyczy to również reklam symulujących przesuwanie wskaźnika kursora i klikanie reklamy. Chyba nikt tego nie lubi, prawda? Taka reklama nie powinna również zawierać pulsującego oraz migającego tła, proponować nagród za kliknięcie czy wykraczać poza przydzielone miejsce reklamowe.

Jeszcze jedna kwestia nad którą chcemy się zastanowić to cena takiej reklamy. Jest ona jednak różna i uzależniona od słów kluczowych, na które kierowane są reklamy, wybranej stawki oraz tego, jak skutecznie reklamy zostały zaprojektowane. Stawki przy reklamach graficznych są jednak wyższe niż w przypadku reklam tekstowych. Taka reklama zajmuje miejsce trzech reklam tekstowych, musi więc w praktyce przebić “ofertę” trzech reklam tekstowych. Stawka minimalnego kosztu tysiąca wyświetleń (CPM) w przypadku reklam kierowanych na miejsca docelowe wynosi 0,75 zł USD. Stawka minimalnego kosztu kliknięcia (CPC) dla reklam graficznych kierowanych za pomocą słów kluczowych na sieć partnerską wynosi 0.03 zł.

Mamy nadzieje, że artykuł się przydał, no i…. że czekacie na kolejny o reklamie Flash. 🙂

[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa