ClickCease

Reklamy TrueView – co warto o nich wiedzieć?

utworzone przez | Lut 21, 2012 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Od jakiegoś czasu w serwisie YouTube możemy zaobserwować nowy rodzaj reklam, którymi są reklamy TrueView. Stanowią one stosunkowo łatwy sposób docierania do klientów, a do tego możemy je tworzyć oraz zarządzać nimi w AdWords.
[signinlocker]
Reklamy TrueView to nic innego, jak rodzaj reklam w formacie wideo. Za ich pośrednictwem możemy dokonać promocji naszego kanału lub sprzedawanego przez nas produktu. Użytkownicy mogą natknąć się na nasze filmiki w różny sposób, bo i różne są sposoby prezentowania tego rodzaju reklam. Możemy wyróżnić między innymi reklamy typu In-Stream, reklamy w wynikach wyszukiwania czy reklamy TrueView na stronie. Czym charakteryzują się poszczególne odsłony reklam?
Reklama typu In-Stream nazywana również prerolle, to reklama, którą ujrzeć możemy przed odtwarzaniem filmów właściwych. Standardowa długość reklamy to około 15-30 sekund. Użytkownik musi obejrzeć 5 sekund reklamy, później może ją pominąć. Reklamodawca płaci natomiast tylko za pełne odtworzenie prerolla, albo obejrzenie pierwszych 30 sekund w przypadku reklamy, która ma więcej niż30 sekund. Tego rodzaju reklama może być dodatkowo powiązana tematycznie względem materiału, przez którym będzie się wyświetlała. Kolejny rodzaj reklamy to reklamy TrueView, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Tego rodzaju reklamę ukierunkowujemy na słowa kluczowe, które są związane z naszym filmikiem. Innymi słowy, użytkownikowi po wpisaniu danego hasła ukażą się filmy sugerowane o zbliżonej tematyce, wśród których będzie i nasze wideo. Płacimy wtedy, gdy widz skorzysta z zaproponowanej propozycji. Możemy je jednocześnie ukierunkować również ze względu na zainteresowania, tematy czy lokalizację. Warto wspomnieć, że cena za całą reklamę spada, im wyższy jest wskaźnik użytkowników, którzy docierają do końca naszej reklamy. Jest to o tyle dobry sposób, że naszą reklamę najpewniej będą oglądali użytkownicy, którzy w jakiś sposób będą zainteresowani tematem, który przecież sami wyszukali. A jeśli dodana przez nas treść będzie interesująca, wtedy wzrasta prawdopodobieństwo, że taki użytkownik wróci na nasz kanał.

W jaki sposób możemy dodać tego rodzaju reklamę? Po pierwsze należy dodać film na YouTube, następnie przechodzimy do konta AdWrods i zakładki Kampanie, gdzie tworzymy nową po kliknięciu w kategorię Wideo. Następnie wybieramy interesujące nas parametry i gotowe.
Zaletą tego rodzaju reklam jest trafienie do dużej ilości użytkowników, a do tego pierwsze 5 sekund reklamy jest bezpłatne, co sprawia, że zasięg naszej reklamy jest stosunkowo duży, a cena dość niska. Jednocześnie w przeciwieństwie do telewizji, nasza reklama nie zawsze będzie wyświetlana w całości (klient może ją pominąć), dlatego warto dopilnować, by początek reklamy w jakiś sposób nakłonił go do oglądania dalszej jej części.
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa