ClickCease

RobotReplay – co to takiego?

utworzone przez | Kwi 13, 2008 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Dziś artykuł z serii-narzędzia, które mogą okazać się przydatne dla promocji oraz ulepszania strony internetowej. Ostatnio naszą uwagę zwróciło Robotreplay. Pozwala ono na śledzenie zachowań użytkowników serwisu.

[signinlocker]

Nie da się prościej powiedzieć-narzędzie o którym mowa pozwala właścicielom witryn  na obserwowanie zachowań użytkowników na witrynie internetowej. Ale uwaga! Jeszcze jedną jego funkcją jest możliwość nagrywania tych zachowań. Niestety, minusem narzędzia jest dość duże ingerowanie w prywatność użytkowników.

Aby przetestować narzędzie należy mieć konto na witrynie domowej Robotreplay. Kiedy już je posiadamy, dodajemy w jego obrębie domenę, na której chcemy badać poszczególne zachowania użytkowników odwiedzających ją. Po jej dodaniu należy przystąpić do weryfikacji. Weryfikować będziemy prawa do niej, poprzez umieszczenie w jej obrębie pliku tekstowego o nazwie podanej przez system. Kolejny krok to dodanie kodu.

Jeśli chodzi o obciążenie strony, to nie jest ono znaczące, a czas ładowania strony wydłuża się minimalnie, nie jest to zauważalne. Narzędzie to bardzo dobrze uzupełnia funkcjonalności narzędzi statystycznych takich jak: Google Analytics czy Gemius Traffic. Dużym plusem są wnioski, które możemy wyciągnąć po wykorzystaniu narzędzia. Dotyczą one przede wszystkim korzystania z strony internetowej przez użytkowników. Jeśli ktoś zdecyduje się na takie obserwacje, musi pamiętać, że nie można go w żaden sposób uznawać jako zastępstwo badań użyteczności witryny przeprowadzonych bezpośrednio na użytkownikach. Kolejna zaleta to fakt, że RobotReplay obsługuje większość dostępnych przeglądarek internetowych – Mozilla Firefox 1.0 i późniejsze, Internet Explorer 6.0 i późniejsze, Safari 1.2 i późniejsze, Opera 8.0 i późniejsze, Netscape 8.0 i późniejsze. Jest więc dostępny prawie dla wszystkich-teoretycznie.

Naszym zdaniem jednak, narzędzie zdecydowanie za bardzo ingeruje w prywatność użytkownika. Z tego powodu nie wykorzystaliśmy go ponownie. W przypadku wykorzystywania go do badania użytkowników powinniśmy informować ich o tym w warunkach korzystania z serwisu. Nasza rada: odradzamy korzystanie z narzędzia na witrynach, gdzie poufność informacji ma olbrzymie znaczenia dla korzystania z serwisu (np. podstrony płatności).

[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa