ClickCease

Skuteczne e-maile-jak je stworzyć?

utworzone przez | Paź 16, 2010 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Jeśli dowiemy się jak budować wiadomości elektroniczne będziemy tworzyć skuteczne e-maile, które mogą przynieść sporo dodatkowego dochodu. Jak większości się wydaje-na skuteczność e-maila nie wpływa treść w nim zawarta, a wiele innych czynników, które mają za zadanie oddziaływać na odbiorcę. To właśnie od tych czynników zależy czy wiadomość zostanie odczytana czy może trafi do kosza.
[signinlocker]
Istotne okazuje się już pole: ,,od”. Właśnie ono w dużej mierze decyduje o tym czy odbiorca potraktuje maila jako spam i wyrzuci do kosza czy zdecyduje się na zapoznanie z jego treścią. Nie ograniczajmy się tam więc jedynie do umieszczania adresu nadawcy, ale nie używajmy takich wyrażeń jak, np. obsługa klienta, gdyż nie wzbudzają one zaufania u ludzi. Nie stosujmy też jedynie samej nazwy firmy, gdyż to człowiek jest nadawcą, a nie firma, gdyż fizycznie jest to niemożliwe. Tak więc w polu ,,od” warto umieścić przede wszystkim imię i nazwisko. Dodatkowo można podać nazwę firmy. Starajmy się nie zmieniać pola ,,od”, gdyż odbiorca przyzwyczaja się do adresu i z czasem przyjmuje go inaczej.

Jeśli omówiliśmy już pole ,,od” warto napisać coś o polu ,,do”. W tym polu odbiorca powinien dostrzec chociaż swoje imię-jest to bezwzględne minimum. Warunkiem jest aby ta część wiadomości była spersonalizowana. Jeśli zostawimy miejsce puste, odbiorca ujrzy tam jedynie swój adres e-mail-prawie pewne, że uzna taką wiadomość za spam. Jeśli natomiast wpiszemy w te pole takie słowa jak użytkownicy czy subskrybenci, odbiorca od razu pozna, że wiadomość wysyłana jest masowo.

Ważny jest też temat wiadomości. To właśnie on ma za za zadanie przykuć uwagę, sprawić, że osoba, która go przeczyta zechce przejść dalej. Musi on wzbudzać ciekawość, zachwyt, przerażenie, szokować, prowokować czy może być kontrowersyjny-nieważne, istotne aby spełnił swoją rolę.

Gdy mamy już nazwę odbiorcy i nadawcy, a także tytuł możemy przejść do tworzenia wiadomości właściwej. Pierwszy akapit z zasady powinien kontynuować temat. Jego celem jest przetrzymanie emocji, które wywołał tytuł, ale także wzbudzanie dalszej ciekawości. Nie przechodźmy od razu w nim do treści reklamowych, gdyż nie wzbudzimy wtedy zaufania odbiorcy. Dalsza część czyli rozwinięcie listu powinno zawierać takie informacje jak fakty, udowadniające to dlaczego oferowany produkt lub usługa jest dobry, jakie poniesiemy korzyści zakupując go, po co odbiorcy ten zakup oraz wskazanie pożytku z jego kupna. Warto czasem zawrzeć też informacje cenie, dodatkowych kosztach, o zwrocie. Potencjalny klient nie musi wtedy tych informacji szukać gdzie indziej, a kto wie może skusi go właśnie niska cena? Rozwinięcie ma na ceku wzbudzenie w kliencie chęci posiadania oferowanego produktu, a nawet konieczności jego kupna. Właśnie dlatego piszmy o konkretach i faktach. Nie używajmy zbyt ogólnych słów, które tworzą tylko pusty tekst, który w rezultacie nie mówi nic odbiorcy. Pamiętajcie, że nie należy również nikogo okłamywać, a fakty najlepiej popierać doświadczeniami, badaniami. Dobrym sposobem na zwiększenie skuteczności e-maila jest stosowanie postscriptum-czyli ,,Przepraszam, zapomniałem Tobie coś powiedzieć.”. Tutaj mogą znaleźć się wszelkie dodatkowe informacje, które zachęcą potencjalnego klienta do do skorzystania z oferty zawartej w e-mailu.

Koniecznie trzeba pamiętać o poprawności pisowni, używaniu poprawnych słów, stosowaniu zasad interpunkcji, ortografii i gramatyki. Przede wszystkim, jednak e-mail musi być łatwy do czytania, każdy musi go rozumieć bez problemu. Słowa nie powinny być wyszukane, a proste. W ten sposób będzie miał on możliwość dotrzeć do jak największej grupy osób.

Umiejętność budowania skutecznych i poprawnych wiadomości elektronicznych jest konieczna w e-marketingu, ale również w tworzeniu reklamy nie dla firmy, której rejonem jest sieć internetowa. Pamiętajcie, dobrze skonstruowany e-mail to nawet kilkukrotny wzrost skuteczności. Musi on jednak wzbudzać ciekawość, zaufanie i zainteresowanie.
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa