ClickCease

Social Media i co dalej?

utworzone przez | Kwi 2, 2007 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Dziś o social media optymization i social media marketing. Skąd ten wybór? Cóż, nie łączą się one w sposób bezpośredni z wyszukiwarkami, jednak coraz częściej stanowią one istotny element strategii promocji produktów oraz usług. Podobnie jak linkbaiting o którym niedawno pisaliśmy stanowią one duży udział w kampaniach marketingowych, które mają na celu zwiększenie popularności i używalności serwisów internetowych poprzez bezpośrednie zdobywanie użytkowników, ale też zdobywanie linków do serwisu, które zwiększają jego znaczenie w wyszukiwarkach.

[signinlocker]

Najpierw coś o samym pojęciu social media optymization. Oznacza ono taką optymalizację serwisu internetowego, która ułatwia jego promocję w społecznościach internetowych. Właśnie to pojęcie dość często jest mylone z social media marketing czyli zewnętrzną promocją treści w obrębie również społeczności internetowych. Jak to się łączy? Pierwsze wspomniane social media są niejako wstępem do kolejnych etapów, działań już w postaci tego drugiego pojęcia. Tak więc socjal media optymization odnoszą się do procesów, które zachodzą w obrębie witryny internetowej, natomiast social media marketing wskazuje i określa już te aktywności, które wychodzą poza obręb samej witryny internetowej.

Teraz pora na zasady obydwóch social media-które jak się okazuje również są wspólne. Jest ich 17:

-podstawową rzeczą dla strony internetowej jest przebudowanie jej treści, musi być ona często odświeżana,

-nie zapominaj o dodawaniu gadżetów, np. łatwo dostępnych przycisków, które pozwolą na dodanie serwisu do najważniejszych portali społecznościowych,

-nagradzaj linkowanie serwisu, pamiętaj również, że sama ta czynność musi być prosta do wykonania,

-rozpowszechniaj swoje treści w bezpośredni i pośredni sposób,

-daj innym wykorzystywać swoją treść-oczywiście w granicach rozsądku,

-twórz wartość, poprzez bycie dla swoich użytkowników najlepszym źródłem wiedzy i informacji, dlatego bądź źródłem wiedzy nawet, gdy to niekoniecznie może Ci pomóc (np. dodawanie linków do serwisu konkurencyjnego),

-nie oszczędzaj na nagrodach dla lojalnych, pomocnych użytkowników, wyróżniaj ich na wszelkie możliwe sposoby,

-ważne jest abyś brał udział w życiu społeczności, aktywnie w niej uczestniczył,

-staraj się poznawać tych do których Twoje treści są skierowane, dzięki temu treści przedstawione przez Ciebie będą odpowiednio kierowane do danej społeczności,

-twórz prawdziwą, wartościową przynętę dla użytkowników, bo nie każda treść nadaje się do promocji,

-bądź prawdziwy od początku do końca, nie stań się naciągaczem,

-nie pozwól aby woda sodowa uderzyła Ci do mózgu, nie zapominaj o tych, którzy pomogli Ci uzyskać sukces,

-nie bój się nowości, bądź zawsze aktualny, zmieniaj się wraz ze zmianami,

-bądź SMO-określaj swoje cele i dążenia, a następnie działaj,

-nie zapomnij o stałej maksymalizacji swoich działań,

-konsekwentnie wcielaj założenia SMO, niech będą one strategią Twojej firmy,

-nie zapominaj, że w sieci wszystko powstaje poprzez współprace i wzajemne uczenie się od siebie, dlatego wpuszczaj idee i pozwalaj innym ją używać.

Wiem, wiem… Praktyka jest dużo trudniejsza niż teoria. Jednak małymi kroczkami i Ty możesz wcielić te zasady w swoje życie i pracę. Nie zniechęcaj się zbyt szybko, bo praktyczne zastosowanie tych dwóch elementów w swojej firmie wcale nie jest proste. Wymaga wysiłku i czasu.

[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa