ClickCease

Tworzenie kampanii reklamowej Google – część II

utworzone przez | Lip 27, 2008 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Dziś obiecana część II artykułu o tworzeniu kampanii reklamowej AdWords dla osób początkujących oraz tych którzy pragną uporządkować swoją wiedzę w tym temacie.

[signinlocker]

Ostatnio postaraliśmy się o przybliżenie Wam kilku podstawowych informacji na dany temat-przede wszystkim skupiliśmy się na tym od czego zacząć. Sporą część artykułu poświęciliśmy również zagadnieniom związanym ze zlecaniem wykonania kampanii AdWords zewnętrznej firmie specjalizującej się w tym temacie. Wspomnieliśmy tam o podstawowych informacjach, modelach rozliczania, wadach i zaletach tej formy tworzenia kampanii, podstawowych zasadach współpracy z taką firmą, ich stawkach oraz na co zwrócić uwagę wybierając takową firmę.

W dzisiejszej części artykułu skupimy się również na tworzeniu kampanii, jednak wewnątrz firmy. W przypadku małych firm może to być samodzielne jej tworzenie, jeśli jest to większa firma, być może znajdzie się wewnątrz jej pracownik znający się na rzeczy. Tworzenie jej w obrębie firmy może przynieś super efekty jeśli chodzi o jej koszty, a także w kwestii jej rozwoju. Należy również zauważyć, że osobie z firmy łatwiej jest zrozumieć jej cel, strukturę danych itd. Dzięki temu kampania niejednokrotnie okazuje się bardziej korzystna.

Jeżeli decydujemy się na takie coś musimy zwrócić szczególną uwagę na regularne i stałe rozwijanie swojej wiedzy w temacie tworzenia kampanii AdWords. Musimy być w tej kwestii na bieżąco-jest to ważne, żeby konkurencja nie okazała się lepsza. Rozwój kampanii rozpocznij więc od niewielkich, maksymalnych wydatków. Niech zwiększą się one dopiero wtedy, kiedy uzyskasz już podstawową wiedzę w tworzeniu takich kampanii i przede wszystkim poczujesz się pewnie w tym temacie. Nie pozwól na to aby Twoje pieniądze przeznaczone na tego typu kampanię nie zostały wykorzystane optymalnie. Tworząc również taką swoją historię na koncie AdWords istotne jest, abyś rozpoczynał od najmocniejszych elementów oferty. Dzięki temu reklamy powinny osiągnąć dużą liczbę klików i spory poziom wyświetleń. Tego bardzo Tobie życzymy-to tak na marginesie! 🙂

To ile czasu poświęcimy na tworzenie takiej kampanii samodzielnie zależy od naszej wiedzy, doświadczenia w tych kwestiach i poziomu nabytych już umiejętności praktycznych. Istotne tu okażą się również oczekiwania, a te mimo wszystko zawsze powinny być w kampaniach jak najwyższe. Samo zrozumienie podstaw teoretycznych AdWords jak również nauka obsługi interfejsu AdWords mogą zająć od kilku do kilkunastu dni. Jeśli chodzi o praktykę to najłatwiej uczyć się jej już podczas tworzenia danej kampanii. Po kilku dniach od stworzenia pierwszej kampanii AdWords można rozpocząć optymalizację kampanii na podstawie raportu słów kluczowych. Jednocześnie można w tym czasie również rozwijać listę słów kluczowych i dodawać słowa wykluczające. Później taką optymalizację wykorzystującą raport Skuteczność wyszukiwanego hasła warto robić przynajmniej raz na 2 tygodnie.

Nie można również zapomnieć o wiedzy związanej z wyborem odpowiednich słów kluczowych, struktury kampanii czy tworzeniem dobrych tekstów w reklamie.

Jeśli czujesz, że Twoja wiedza jest już wystarczająca i czujesz się pewnie w tej dziedzinie, możesz pokusić się o optymalizację kampanii AdWords na podstawie danych zewnętrznych. W tym wypadku możesz wprowadzić mierzenie konwersji na swojej stronie, a następnie przeprowadzić optymalizację swojej kampanii AdWords dla zdefiniowanych konwersji.

Wyjaśnienie-konwersja to akcja, której oczekujemy od użytkownika odwiedzającego naszą witrynę. Może to być zostawienie po sobie czegoś, np. komentarza czy zakup naszej usługi lub produktu przez użytkownika.

Jednocześnie możesz połączyć swoje konto AdWords z kontem Google Analytics, a następnie optymalizować kampanię AdWords na podstawie danych z tego narzędzia. O Google Analytics już było wspomniane na blogu. Słowem wyjaśnienia-jest to narzędzie Google, które pozwala na analizę używalności witryny całkowicie bezpłatnie.

To już koniec tej serii artykułów. Mamy nadzieję, że zdołały one pomóc początkującym twórcą kampanii reklamowych Google. A jak wyglądała Twoja droga w tworzeniu tego typu reklam?

[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa