ClickCease

Umieszczanie witryn w katalogach stron internetowych

utworzone przez | Lut 1, 2011 | Bez kategorii | 0 komentarzy

Jedną z najważniejszych czynności podczas pozycjonowania jest właśnie umieszczanie witryn w katalogach stron internetowych. Pozwolą one na podniesienie pozycji strony, gdyż linki w katalogach pozytywnie na nią wpływają. Od niedawna zauważalny jest jednak spadek mocy pozycjonerskich katalogów. Nie zmienia to faktu, że dobrze wykonany katalog nadal ma bardzo dobry wpływ na pozycję serwisu-świetnie go wypozycjonują, ale również wygenerują do niego ruch. Wiele osób bowiem używa katalogów, jako alternatywę dla wyszukiwarek stron.
[signinlocker]
Pewnie wiecie, że katalogowanie stron jest początkową fazą pozycjonowania. Dziś skupimy się właśnie na niej. Spróbujemy w tej kwestii rozwiać wszelkie Wasze wątpliwości. Jeśli przeczytasz ten post, dowiesz się, które katalogi są wartościowe, jak w nich przebierać, jak nie trafić do kosza czy spamerskich stron. Zapraszamy do lektury.

Czy słyszałeś już o Page Rank? Jeśli nie, to koniecznie powinieneś zagłębić temat, gdyż jest to jeden z najważniejszych czynników, które powinny zostać wzięte pod uwagę przy wybieraniu katalogu. Najprościej mówiąc, niezastąpione Google za pomocą wspomnianego narzędzia wskazuje wartość strony internetowej. Skala tam kształtuje się na poziomie 0-10. Jak łatwo się domyślić-im wyższy jest wskaźnik, tym lepszy jest również dany katalog. Page Rank wyznacza więc strony, które są naprawdę dobre i popularne. Zdarzają się opinię, że wspomniany wskaźnik wcale nie jest istotny-opinie na ten temat są podzielone. Naszym zdaniem warto opierać swoje spostrzeżenia na tym wskaźniku. Po prostu biorąc pod lupę stronę o wysokim i niższym wskaźniku Page Rank, zawsze wybierajmy tą o wyższych danych.

Kolejny ważny czynnik to tzw. back links czyli linki zwrotne, a dokładnie brana pod uwagę jest tutaj ich ilość. Linkami zwrotnymi nazywamy tutaj takie odnośniki, które zostają umieszczane na innych stronach, a prowadzą do tej docelowej. Chłopski rozum podpowiada nam aby napisać to prościej: po prostu im więcej stron umieszcza linki prowadzące do danego katalogu, tym ten katalog jest wartościowszy. Poza tym ilość tych linków ma również bezpośredni wpływ na wskaźnik Page Rank. Bierze się to stąd, że jeśli do katalogu prowadzi wiele linków, to tym samym wiele stron go poleca. Na koniec musimy zwrócić uwagę, że niektórzy wymagają linku zwrotnego. Czy jest to opłacalne? Naszym zdaniem, niestety nie. Pomimo tego, że katalog linkuje do Ciebie, to również Ty linkujesz do katalogu. W ten sposób Twoja siła pozycjonerska słabnie, a to jest niekorzystne dla serwisu. Istnieją jednak wyjątki od tej zasady. Są to katalogi bardzo atrakcyjne, wartościowe, popularne. Wtedy rozważcie swój zapis w kontekście back links.

Bardzo dobre okazują się katalogi moderowane. Zanim zapiszemy się do niego, musi najpierw uzyskać pozytywną opinię od redaktora lub moderatora. Ocenia on propozycję dodania strony do katalogu pd względem regulaminu. Jeśli wszystko jest odpowiednie wpis zostaje zaakceptowany, a strona zostaje dodana do katalogu. Te katalogi są lepsze, przede wszystkim ze względu na to, że są sprawdzane. Nie ma tam miejsca na strony mało wartościowe, niedokończone czy łamiące prawo, a także takie, które są dodawane przez automatyczne dodawarki do katalogów. Obowiązuje tam ostra selekcja-i to jest super. Niepożądane strony są odsyłane z kwitkiem, a my unikamy śmietnika.

Zanim wybierzemy katalog powinniśmy go przejrzeć. Według nas jest to zasada bezwzględna. Należy zwrócić przede wszystkim uwagę na jego kategorie oraz na to jakie strony są dodawane do katalogu, liczbę wpisów. Jeśli wpisów będzie niewiele, możemy domyślić się, że nie jest on pomocny, gdyż zwyczajnie jest słaby, albo dopiero się rozwija (nie oznacza to jednak, że w przyszłości nie będzie świetnym katalogiem). Istotne jest również sprawdzenie tematyki wpisów oraz ich jakości, czy są one dobrze posegregowane oraz skąd pochodzą. Dzięki temu, nabierzemy pewności, że nie są to strony spamerskie, łamiące prawo itp. Na przeszukaniu skupmy się szczególnie wtedy, gdy nie należy on do moderowanych.

Na dziś to tyle. Mamy nadzieję, że część Waszych wątpliwości została już rozwiana-teraz czekajcie na drugą część postu, już wkrótce na naszym blogu.
[/signinlocker]

fota2Autor: Michał Babiak
CEO SemStar sp. z o. o.

Moją misją jest zwiększenie poziomu świadomości przedsiębiorców dotyczącą marketingu internetowego oraz wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką tak aby mogli czerpać nieustanne korzyści finansowe oraz rozwojowe z dobra internetu, odróżniając tym samym błędne informacje i usługi, które uniemożliwiają rozwój i osiągnięcie sukcesu.

Internet jest bardzo zaśmiecony, uważam że aktualne informacje dostępne w sieci, szkoleniach, książkach, prasie oraz przekazywane przez agencje reklamowe manipulują branżą, dostarczają potencjalnie wartościowe informacje oraz usługi ale tak naprawdę sprowadzają przedsiębiorców na złą drogę, wykorzystując ich niewiedzę. Narażają tym samym na duże koszty, błędne doświadczenia, utratę klientów a nawet zamknięcie firmy.

Głównym celem moich działań, jest pomoc i wsparcie udzielone jak największej ilości przedsiębiorstw i osób, które prowadzą swoje działania w internecie albo mają dopiero w planach rozwój swojej firmy i zarabianie pieniędzy w sieci. Tym samym podnieś poziom życia dzięki zdobytej wiedzy i korzyści finansowych wygenerowanych przez świadczone usługi.

Pomogłem już setką przedsiębiorstw, realizując i nadzorując setki kampanii. Wykorzystuje do tego swoją wiedzę i doświadczenie zdobywane w czasie 11 letniej praktyki zawodowej. Zrealizowałem kampanie z wydanym budżetem przekraczającym kilka milionów złotych. Pracowałem jako główny specjalista od marketingu w największych korporacjach oraz agencjach reklamowych w Polsce i Europie osiągając spektakularne sukcesy o, których można przeczytać w internecie oraz w zakładce doświadczenie.

Cieszę się z każdego sukcesu i radości swoich Klientów oraz Osób czerpiących wiedzę z moich materiałów. Ich zadowolenie nieustannie motywuje mnie do dalszego rozwoju i pracy. Głównie kieruje się wartościami takimi jak dobro, prawda i zaufanie.

Archiwa